در گفت‌وگویی مطرح شد؛

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس رسانه‌ای متشکل از هنر و تکنولوژی هستند

«جعفری» با بیان اینکه امروز در دنیا موزه‌ها ظرفیت‌های رسانه‌ای بزرگی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها هستند، از مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس به عنوان یک رسانه یاد کرد و گفت: در درون این رسانه مجموعه‌ای از رسانه‌های متعدد با تلفیقی از هنر و تکنولوژی به معنی واقعی به کار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۶۴۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸ - 19January 2024

مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس رسانه‌ای متشکل از هنر و تکنولوژی است«علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روز گذشته در حاشیه آئین توسعه و تکمیل طرح‌های زیرساختی و محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران که با حضور «داود منظور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مازندران با اشاره به اینکه چندمین بار از این مجموعه بازدید می‌کنم، اظهار داشت: خوشبختانه نسبت به بازدید قبلی اتفاقات خوبی افتاده و روند توسعه و ساخت و تکمیل آن پیش می‌رود.

وی با اشاره به حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این مجموعه ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله با کمک دولت روند تکمیل این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سرعت بگیرد و در کمترین زمان آماده بازدید نسل جوان و علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بزرگترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: عملیات والفجر هشت یکی از بزرگترین عملیات‌های دفاع مقدس در این مکان بازسازی می‌شود و شرایط جغرافیایی و ویژه این مکان اجازه بازنمایی این عملیات را داده و این ظرفیت خوب و ارزشمندی است.

این مسئول با بیان اینکه در طراحی‌ها عملیات‌هایی که رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا حضور داشتند بازنمایی شده است، گفت: جابه‌جای این مکان سرشار از یاد و خاطره شهدا و رزمندگان استان مازندران است و المان‌ها بر اساس حماسه سازی لشکر ۲۵ کربلا بومی سازی شده است که نشان از خوش سلیقگی و طراحی مسئولان مازندران دارد.

معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن قدردانی از تلاش مسئولان استان ادامه داد: ان شاءالله سفر معاون رئیس جمهور کمک کند که این مجموع با سرعت بیشتری پیش برود.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۲۴ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: قرار است تعداد مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و موزه استکبارستیزی طبس تا سال ۱۴۰۴ به ۳۷ موزه برسد و نسل جوان با حضور در این مراکز افتخار رزمندگان را خواهند دید.

جعفری با بیان اینکه امروز در دنیا موزه‌ها ظرفیت‌های رسانه‌ای بزرگی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها هستند، از موزه دفاع مقدس به عنوان یک رسانه یاد کرد و گفت: در درون این رسانه مجموعه‌ای از رسانه‌های متعدد با تلفیقی از هنر و تکنولوژی به معنی واقعی به کار گرفته می‌شود و همه دنیا از آن استفاده می‌کنند و ما هم موفق شدیم بخش زیادی از این شرایط را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار