در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل غرب‌آسیا: نسخه صهیونیست‌ها برای انتقال بحران به خارج از اراضی اشغالی/ رژیم صهیونیستی به‌‎دنبال راهی برای خروج از باتلاق جنگ غزه است

هانی‌زاده با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به ترور شخصیت‌های مطرح مقاومت ادامه خواهد داد، گفت: هر زمانی که رژیم صهیونیستی با بحران‌های نظامی، سیاسی و امنیتی مواجه شده است، سعی کرده تا آن بحران را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کند.
کد خبر: ۶۴۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 22January 2024

کارشناس مسائل غرب‌آسیا: چرایی ترور مستشاران ایرانی در سوریه توسط صهیونیست‌ها/ رژیم صهیونیستی به‌‎دنبال راهی برای خروج از باتلاق جنگ غزه است«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس پیرامون آخرین وقایع و تحولات میدانی جنگ غزه اظهار داشت: با گذشت ۱۰۷ روز از عملیات «طوفان‌الاقصی» و علی‌رغم هزینه سنگینی که مردم مظلوم غزه متحمل شدند، شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی نتوانسته است که  دستاورد نظامی داشته باشد و به همین دلیل در طول بیش از سه ماه گذشته رژیم صهیونیستی با استفاده از ابزار‌های پیشرفته جنگی و هواپیما‌های فوق مدرن به بمباران غیرنظامیان و مردم بی‌دفاع غزه پرداخته است.

هانی‌زاده با اشاره به تعداد قابل توجه شهدا و مجروحان فلسطینی در جنگ غزه، افزود: حاصل این تجاوزات و بمباران وحشیانه ۲۵ هزار شهید و ۶۵ هزار مجروح و همچنین تخریب زیرساخت‌های شهری غزه بوده است. با این حال رژیم صهیونیستی هم در این جنگ متحمل خسارات و تلفات سنگینی شده است که برآیند این گزارش‌ها نشان می‌دهد که این رژیم اشغالگر در طول ۱۰۷ روز گذشته بیش از ۲ هزار کشته و بیش از ۷ هزار مجروح و زخمی داشته است.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا ادامه داد: موضوع مهم و جالب توجه دیگر اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه بیش از ۹۰۰ تانک «مرکاوا» را از دست داده که این تانک‌ها توسط رزمندگان مقاومت منهدم شدند، موضوعی که تا امروز در تاریخ جنگ‌های رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به شرایط امروز رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: شرایط امروز رژیم صهیونیستی به گونه‌ای است که سران و مقامات آن به شدت تلاش می‌کنند تا از این باتلاق خارج شوند و به همین دلیل هم قصد دارند تا بحران‌های داخلی خود را به خارج از سرزمین‌های فلسطین اشغالی منتقل کنند. علت امر هم بسیار روشن و واضح است که رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشار افکار عمومی قرار دارد و حتی بسیاری از همپیمانان این رژیم در حال فاصله گرفتن از این رژیم هستند.

هانی‌زاده در بخش دیگر از سخنان خود به اقدامات اخیر انصارالله یمن در تنگه «باب‌المندب» اشاره کرد و اضافه کرد: از طرف دیگر اقدامات اخیر انصارالله یمن در تنگه «باب‌المندب» برای توقیف کشتی‌های حامل اسلحه به سوی رژیم صهیونیستی موجب شده که ارتش «اسرائیل» با مشکل بزرگی برای ادامه جنگی که حالا هم فرسایشی شده است مواجه شود. بر همین اساس هم انبار‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی رو به پایان است و به نظر می‌رسد که یک نوع دست و پا زدن از سوی مقامات سیاسی و نظامی این رژیم آغاز شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: بر همین اساس بمباران اخیر منطقه المزه در غرب دمشق هم که به شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در سوریه شد هم ازجمله همین دست و پا زدن‌های بیهوده مقامات رژیم صهیونیستی برای خروج از بحران و باتلاق غزه است.

وی به سابقه طولانی رژیم صهیونیستی در انتقال بحران‌های داخلی به خارج از مرز‌های خود پرداخت و عنوان کرد: البته تجربه هم ثابت کرده است که هر زمانی که رژیم صهیونیستی با بحران‌های نظامی، سیاسی و امنیتی مواجه شده است، سعی کرده تا آن بحران را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کند. برهمین اساس هم به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی همچنان به ترور شخصیت‌ها و بمباران برخی از مناطق مسکونی در لبنان و سوریه و همچنین انجام عملیات‌های تروریستی علیه محور مقاومت ادامه خواهد داد.

هانی‌زاده در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: تمامی این شرایط در حالی است که رویه‌ای که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه درپیش گرفته است در نهایت به ضرر این رژیم تمام خواهد شد، زیرا محور مقاومت، ساز و کار‌های لازم را برای پاسخگویی به رژیم صهیونیستی دارد و درسی بزرگ و پاسخی کوبنده هم محور مقاومت به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار