شمار شهدای فلسطینی به مرز ۲۶ هزار نفر نزدیک شد

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به دنبال حملات ارتش اسرائیل به مرز ۲۶ هزار نفر نزدیک شده و بیمارستان‌های منطقه «خانیونس» در جنوب نوار غزه تحت محاصره ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارند.
کد خبر: ۶۴۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ - 25January 2024

شمار شهدای فلسطینی به مرز ۲۶ هزار نفر نزدیک شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت بهداشت غزه، شامگاه امروز (پنجشنبه)، در بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای فلسطینی در پی حملات ارتش اسرائیل خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی تا این لحظه به ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان به ۶۴ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

در این بیانیه اشاره شده است که ارتش اسرائیل بیمارستان‌های منطقه خانیونس در جنوب غزه را تحت محاصره خود درآورده و همزمان با کشتار جمعی فلسطینیان به کادر درمان اجازه امدادرسانی نمی‌دهد.

طبق این بیانیه، کادر درمان در مجتمع پزشکی «ناصر» و بیمارستان «الامل» در خانیونس در «وضعیت سختی» قرار دارند و غذا به آن‌ها نمی‌رسد و جانشان در خطر است.

وزارت بهداشت غزه در عین حال اشاره کرد که همچنان تعداد زیادی از شهدای فلسطینی در خیابان‌ها و زیر آوار‌ها هستند و نیرو‌های امدادی به علت وضعیت جنگی امکان انتقال آن‌ها را ندارند.

در این بیانیه آمده است که نیرو‌های ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده‌اند که به دنبال آن، ۲۰۰ فلسطینی شهید و ۳۷۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه اشاره کرد که همچنان کمک‌های ورودی به نوار غزه محدود و نامتناسب با نیاز‌های اساسی بیمارستان‌هاست، از‌این‌رو ۷۰ درصد این کمک‌ها قابل استفاده نیستند.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویران‌کننده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به نابودی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است. 

اکثر مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادر‌ها سکونت دارند.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار