روایت سردار «میرشکار» از حماسه مردمی ۶ بهمن آمل/ استکبارستیزی و دفاع از مظلوم گفتمان قرآن است

سردار «میرشکار» با اشاره به تاریخ شکل گیری اتحادیه کمونیست‌ها استکبارستیزی و دفاع از مظلوم را گفتمان قرآن برشمرد و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان زمینه سازی ظهور حجت است.
کد خبر: ۶۴۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ - 26January 2024

روایت سردار «میرشکار» از حماسه مردمی ۶ بهمن آمل/ استکبارستیزی و دفاع از مظلوم گفتمان قرآن استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، سردار «علیجان میرشکار» فرمانده هشت سال دفاع مقدس در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران اظهار داشت: عنوان دیار علویان که بر پیشانی استان مازندران نقش بسته است بیانگر این است که مردم متدین و مومن، با معرفت و بصیرت دین را پذیرفتند و در طول تاریخ هم این مسیر را به زیبایی طی کردند.

وی افزود: مردم استان لاله خیز مازندران در شکل‌گیری انقلاب، هم در پیروزی انقلاب و هم در تثبیت انقلاب و در تداوم انقلاب نقش ویژه‌ای را ایفا کردند.

سردار میرشکار ادامه داد: حوادث کوچک و بزرگ زیادی از مقطع شکل‌گیری انقلاب تا به امروز داشتیم، اما فقط یک حادثه در وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام ذکر شده و آن هم حماسه مردم آمل در ششم بهمن است.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به علت برجسته شدن این حماسه در نزد امام راحل اضافه کرد: اگر بخواهیم درک درستی از این حادثه داشته باشیم باید برگردیم به همان مقطع و تاریخ قبل از آن مقطع؛ وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد دشمن تمام توان خود را گذاشت و در همان مقطع جنگ ترکیبی، جنگ شناختی جنگ نرم و جنگ نیمه سخت را شروع کرد تا انقلاب اسلامی را به بن‌بست بکشاند یا محدود و زمین‌گیر کند، اما مردم در همه صحنه‌ها درخشیدند.

سردار میرشکار بیان کرد: چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن در جنگ نرم و جنگ نیمه سخت نتوانست کاری از پیش ببرد و جنگ هشت ساله سخت را توسط یکی از مزدوران و مهره‌های خود در منطقه با پشتیبانی همه استکبار جهانی و دو تفکر حاکم بر دنیا در آن مقطع بر ما تحمیل کرد.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه اوایل انقلاب بود و ارتش وضعیت مناسبی نداشت و سپاه هنوز شکل نگرفته بود مردم در همان مقطع اول دشمن را در چند کیلومتری مرز‌ها زمین گیر کردند و نگذاشتند به آن اهداف که داشتند برسند.

سردار میرشکار تصریح کرد: در نیمه اول سال اول جنگ تلاش دشمن بر این شد که دو قطبی در داخل نظام شکل بدهد که یک قطب آن بنی صدر ملعون و خائن بود و یک قطب هم انقلابیونی، چون شهید بهشتی بودند.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه اگر بخواهیم ششم بهمن آمل را درست درک کنیم باید مروری بر شش ماهه اول سال ۱۳۶۰ داشته باشیم، گفت: از حادثه اسفند ۱۳۵۹ در دانشگاه تهران شکل گرفته و بنی صدر در سخنرانی خود مردم را به شورش دعوت کرد و بعد از آن با توجه به سیری که طی شده حضرت امام بنی صدر را از فرماندهی کل قوا عزل کرده و بعد چند روز مجلس عدم کفایت بنی صدر را رقم زد و فردا منافقین به خیابان ریختند که در ۳۱ خرداد به دست منافقین و ایادی‌شان شهید و جانباز دادیم.

سردار میرشکار اذعان داشت: حوادث چند روز بعد در ششم تیر ترور رهبر معظم انقلاب اسلامی و در هفتم تیر بحث حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یارانش را کنار هم می‌گذاریم می‌بینیم دشمن نتوانسته به آن هدف سرنگونی یا به بن‌بست رساندن نظام برسد لذا تصمیم گرفت جبهه سومی را در برابر مردم ایران شکل دهد که اگر به اهدافشان دسترسی پیدا می‌کردند با وصل شدن به شوروی یقیناً کار نظام را می‌ساختند.

وی با بیان اینکه چند گروه بعد از آن حوادث وارد جنگل مازندران شدند، تأکید کرد: علت انتخاب این گروه‌ها را دقیق شوید؛ گروه اول اتحادیه کمونیست‌ها، گروه دوم گروه اشرف دهقانی شاخه حرمتی پور بود که هر دو تفکر کمونیستی هستند.

مطالب بیشتر:

**ایران اسلامی الگوی مقاومت در جهان است/ شهدا احیاگر فرهنگ در جامعه هستند

**آمریکا مسئول جنایت‌های منطقه است/ دشمنان به‌دنبال تحریم انتخابات هستند

**حماسه اسلامی ۶ بهمن برگ زرینی از افتخارات مردم آمل است

سردار میرشکار با اشاره به شکل گیری اتحادیه کمونیست‌ها در سال ۱۳۴۰ در آمریکا توسط بعضی از روشنفکران و دانشجویان غربی گفت: در سال ۱۳۵۵ با گروه پویا که یکی از گروه‌هایی بود که از ایران خارج شد و در عراق و لبنان و فلسطین بود با هم متحد شدند و اتحادیه کمونیست‌ها را شکل دادند.

این فرمانده دفاع مقدس بیان کرد: اتحادیه کمونیست‌ها که رفراندوم جمهوری اسلامی و قانون اساسی و انتخابات قانون اساسی را تحریم کرده بود در آن مقطع در بالای امامزاده عبدالله (ع) آمل با حدود ۲۰۰ نفر مستقر شدند و با نگاه اینکه روستا‌ها و شهر‌ها را با خود هماهنگ می‌کنند تا ضربه‌ای به استان بزنند و به نیروی مردمی خودشان متوسل بشوند و به تهران حمله کنند.

وی ادامه داد: در کنار آن، گروه اشرف دهقانی شاخه حرمتی پور که از کردستان به مقصد شمال حرکت کرده و دو نگاه متفاوتی داشت؛ اتحادیه کمونیست‌ها یک مقر مستقری دائمی که تحرکی در آن نباشد را مد نظرش بود، اما گروه اشرف دهقانی با حرکاتی مبنی بر اینکه هر شب یک مکان باشیم اول به سوردار حمله کرد و بعد به بابل، آمل، قائمشهر و ساری حمله کردند.

این فرمانده دفاع مقدس مازندران ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آن مقطع با توجه به شکل‌گیری و آموزش گردان‌های یاسر و روح الله در سراسر استان مازندران بودند در جنگل مستقر شدند و عرصه را بر اتحادیه کمونیست‌ها تنگ کردند.

وی با بیان اینکه اتحادیه کمونیست‌ها استان مازندران را انتخاب کردند، چون ۶۰ سال پیش کمونیست در ایران در شمال و در بندر انزلی شکل گرفت و دو تا از چهره‌های جهانی کمونیست در مازندارن «احسان طبری» و «نورالدین کیانوری» بودند فکر می‌کردند شمال کشور با این‌ها همراه هستند مخصوصاً کمونیست‌ها را برای این خطه انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه وقتی در ششم بهمن اتحادیه کمونیست‌ها برای تصرف شهر آمل حرکت کرد و ساعت ۱۰، ۱۲ شب به آمل حمله کردند مردم  وقتی متوجه شدند اتحادیه کمونیست‌ها وارد آمل شد وارد عرصه شدند و ۴۱ شهید دادند که ۱۳ نفر پاسدار و کمیته‌ای هستند و بقیه کشاورز، کارگر و دانش آموز؛ مردم وارد عرصه شدند و نگاه حضرت امام به این حرکت مردمی و آن نگاهی که دشمن به شمال کشور داشت و شکل‌گیری جبهه سوم را در ششم بهمن آمل مشاهده کردیم که در وصیت‌نامه امام بزرگوار ششم بهمن آمل برجسته‌تر شد و به این دلیل از مردم آمل تشکر کردند.

سردار میرشکار با بیان اینکه مردم نگذاشتند جبهه سوم شکل بگیرد و امروز همان دشمنان روبروی من و شما هستند، بیان کرد: همه استکبار امروز برای براندازی و محاصره نظام در میدان است، اما به لطف خداوند و برکت ایستادگی مردم و رهبری امامین انقلاب امروز چه دشمن بخواهد چه نخواهد گفتمان ملت ایران گفتمان برتر جهان و خاورمیانه است و امروز ضعیف‌ترین مردم منطقه که از نظر ظاهری مردم یمن و غزه هستند در برابر همه استکبار ایستادند.

وی با عنوان اینکه آمریکا و همه ایادی‌اش درخواست مصالحه می‌کنند، اما حماس نمی‌پذیرد، گفت: این اقتدار را ملت ایران در راهپیمایی‌های روز قدس به دنیا آموخت.

سردار میرشکار با بیان اینکه ملت ایران در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن استکبارستیزی و دفاع از مستضعف را در قالب گفتمان قرآن که گفتمان زمینه سازی ظهور حضرت حجت است را جهانی می‌کنند، به انتخابات ۱۱ اسفند اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای سال نسبت به مشارکت حداکثری تاکید کردند و ما باید با حضور خودمان پای صندوق‌های رای انتخاب درستی انجام دهیم که بتوانیم گام دوم را آنقدر زیبا برداریم که تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار