استاد حوزه علمیه قم:

پرداختن به موضوع شهدا در جشنواره فیلم فجر تحسین برانگیز است

حجت الاسلام «رفیعی» گفت: اینکه در جشنواره فیلم فجر امسال به موضوع شهدا به طور ویژه پرداخته شد، اقدامی تحسین برانگیز و درخور ستایش است.
کد خبر: ۶۵۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ - 15February 2024

پرداختن به موضوع شهدا در جشنواره فیلم فجر تحسین برانگیز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» استاد حوزه علمیه قم در یادواره شهدای منطقه چهارمردان قم که در شب میلاد امام زین العابدین (ع) به همت پیشکسوتان بسیجی حوزه شهید ورزنده در مسجد باب الجنه برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) اظهار داشت: خداوند دو قدم، دو جرعه و دو قطره را خیلى دوست دارد.

وی افزود: قدمى که انسان در راه خدا برای حل مشکل و گرفتاری کسی بر دارد و قدمى که برود به فامیل مخصوصا آن‌ها که قطع رحم کرده اند سر بزند، خیلی نزد خدا باارزش است.

رفیعی ادامه داد: دو جرعه‌ای که خدا دوست دارد، یکی جرعه خشم و دیگری جرعه مصیبت است که انسان فروخورد و در راه خدا تحمل نماید.

وی افزود: دو قطره با ارزش نزد خداوند نیز یکی قطره اشکی است که از خوف عظمت خدا فرو بریزد و دیگری، قطره خونی که در راه او بر زمین ریخته شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هر چه انسان در راه خدا بدهد، باز خودش مى ماند، اما زمانى که جان خودش را در راه خدا بدهد، اولین قطره اى از شهید به روى زمین مى چکد خداوند هفت پاداش به او مى دهد که یکى از آن‌ها بهشت است.

وی با تاکید بر اینکه هر قطره خون شهید بسیار باارزش است، گفت: جای خرسندی است که امسال در جشنواره فیلم فجر به صورت ویژه به موضوع شهدا پرداخته شد و این اقدام جشنواره بسیار تحسین برانگیز است.

رفیعی گفت: نمایش فیلم هایی، چون مجنون، یاد سرداران شهیدی مثل شهید زین الدین را زنده‌تر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات، تاکید کرد: شان نمایندگی، اجرای امور نیست بلکه قانونگذاری است و هر فردی که در خود توانمندی لازم را برای ایفای نقش نمایندگی و خدمت به مردم نمی بیند، باید جایگاه را به فرد اصلح واگذار نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار