طی نشستی:

برنامه‌های نیمه شعبان در فارس اعلام شد

حجت‌الاسلام والمسلمین «ملک‌مکان» برنامه‌های شب‌و روز نیمه شعبان را در سطح استان اعلام کرد.
کد خبر: ۶۵۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹ - 25February 2024
برنامه‌های نیمه شعبان در فارس اعلام شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین ملک‌مکان»، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عج) اظهار داشت: ۵ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ساعت ۲۱ قرائت دعای فرج در منازل و مساجد خواهیم داشت و ندای «لبیک یا مهدی (عج)» از پشت بام مساجد و منازل رأس ساعت ۲۱ طنین‌انداز خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری مراسم شب احیای نیمه شعبان، ۵ اسفندماه، در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین (ع) و تعدادی از مساجد محوری استان فارس خبر داد و گفت: در دو شب جشن مردمی نیمه شعبان در محوطه بیرونی مسجد وکیل شیراز برگزار خواهد شد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: این برنامه طی روز‌های شنبه و یکشنبه، ۵ و ۶ اسفندماه جاری همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در استان فارس و با مولودی‌خوانی جواد مقدم، حسین سیب‌سرخی، حسن عطایی، محمدحسین حدادیان برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در این مراسم حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان نیز به تلاوت قرآن خواهد پرداخت، گفت: در این برنامه مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون مجری خواهد بود و صابر خراسانی نیز به شعرخوانی می‌پردازد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌مکان افزود جشن خیابانی و کاروان شادی در روز نیمه شعبان یعنی یکشنبه، ۶ اسفندماه جاری از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان در استان فارس است که از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده و به سمت چهار راه پیروزی، خیابان ۹ دی ادامه خواهد یافت و اجتماع پایانی هم در مقابل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همراه با اجرای برنامه‌های شاد و مولودی‌خوانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین ماندگاری خواهد بود.
 
دبیر ستاد بزرگداشت دهه مهدویت و ولایت فارس نیز اظهار داشت: به مناسبت نیمه شعبان در روز‌های شنبه و یکشنبه، جشن‌هایی با حضور آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب و حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ علیرضا حدائق، رئیس بنیاد مهدویت فارس در شیراز برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به برنامه‌های مردمی گسترده‌ای که از طرف مردم و هیئات مذهبی در این ایام در شیراز برگزار می‌شود و این شهر به عنوان شهر شور و شعور مهدوی (عج) معروف است، در تلاش هستیم تا این عنوان را برای شیراز ثبت ملی کنیم؛ بنابراین از همه اهالی ولایتمدار و مهدوی شیراز جهت شرکت با شکوه در این برنامه‌ها دعوت بعمل می‌آید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار