در نشست خبری برنامه «به افق فلسطین» مطرح شد؛

تهیه‌کننده برنامه «به افق فلسطین»: شب قبل از عملیات «وعده صادق» در صداوسیما آماده‌باش بودیم/ مدیر گروه سیاسی «شبکه افق»: مردم دنیا، پای کار مردم غزه هستند

گنجی گفت: ما دوربینی در ایران گذاشتیم که نشان دهیم مردم ایران پای کار مردم فلسطین هستند، برخی شب‌ها از شهر‌های مختلف اروپا هم پخش زنده داریم تا تجمعات حمایتی مردم را نشان دهیم، مردم دنیا پای کار مردم غزه هستند.
کد خبر: ۶۶۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ - 23April 2024

تهیه‌کننده برنامه «به افق فلسطین»: شب قبل از عملیات «وعده صادق» در صداوسیما آماده باش بودیم/ مدیر گروه سیاسی شبکه افق: دنیا، پای کار مردم غزه استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» صبح امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) در ساختمان اداری صدا و سیما با حضور «علی گنجی» مدیر گروه سیاسی شبکه افق، «حسین قاسمی» تهیه کننده برنامه به افق فلسطین، «مرتضی مقیمی» و «حمید انصاری» سردبیرهای برنامه و مجری‌ها برگزار شد.

در این نشست «حسین قاسمی» تهیه‌کننده برنامه به افق فلسطین اظهار داشت: ما در این برنامه کار جهادی را تجربه می‌کنیم و محکم روبه جلو می‌رویم و تلاشمان هم این است که برنامه ریزش مخاطب نداشته باشد.

وی ادامه داد: انواع مدل‌ها و تحولات را در این حدود۲۰۰ شب از تئاتر تا آیتم‌ها و اسکایپ‌ها تجربه کردیم که برخی از آنها منحصر به فرد بودند و عوامل صبح تا شب کار می‌کردند.

قاسمی در پاسخ به این سؤال که آیا شما از عملیات «وعده صادق» مطلع بودید، گفت: شب قبل از عملیات «وعده صادق» که برنامه تمام شد، از طرف صدا و سیما به ما گفتند که خانه نروید و بمانید و شیفت‌بندی کرده بودند. شبی که قرار بود عملیات شود، داخل سازمان ماندیم.

«علی گنجی» مدیر گروه سیاسی شبکه افق در پاسخ به این سوال که تأثیرگذاری برنامه را چطور توصیف می‌کنید، گفت: قبل از برنامه به افق فلسطین هم برنامه‌هایی تولید شده بود لذا سیاست، همان سیاست است. ما در این برنامه می‌خواهیم در مورد «آرمان فلسطین» صحبت کنیم. 

وی افزود: ما دوربینی در ایران گذاشتیم که نشان دهیم مردم ایران پای کار مردم فلسطین هستند، برخی شب‌ها از شهرهای مختلف اروپا هم پخش زنده داریم تا تجمعات حمایتی مردم را نشان دهیم، مردم دنیا پای کار مردم غزه هستند.

«علی گنجی» مدیر گروه سیاسی شبکه افق در پاسخ به  این سؤال که تأثیرگذاری برنامه را چطور توصیف می‌کنید، گفت: خیلی‌ها شاید هنوز به افق فلسطین را با تیم قبلی آن و فیلم‌هایی که در فضای مجازی وایرال شد، می‌شناسند.

وی در ادامه گفت: من از حمایت‌های ریاست سازمان و معاون سیما تشکر می‌کنم؛ ما پیشنهاد دادیم که نام برنامه را به افق مقاومت کنیم و حرف‌هایی بزنیم که برنامه برای عام مردم باشد. اما فعلا یک آیتمی اضافه میشود به نام «افق مقاومت».

در ادامه «مهدی آقاموسی تهرانی» مجری دوم برنامه اظهار داشت: ریزبینی نسبت به این برنامه به‌شدت بالا ست. حتی ریزترین اتفاقات نیز دیده می‌شوند. به‌عنوان مثال؛ پیام آمده بود که چرا به شما می‌گویند «مِهدی»؟ اسم شما مَهدی است! روایت کردن برای من جذاب است و سعی می‌کنم به شکل یک قصه دراماتیک ماجرا را به مردم منتقل کنم. چند جا برای من مهم است که به‌عنوان یک کنش و تاثیر آن را ببینیم. ما مثل یک رویداد زنده و مثل یک بازی فوتبال لحظه به لحظه اتفاق را گزارش می‌کردیم. روایت زنده کاملا صادقانه است و مخاطب آن را باور می‌کند. مانند ریختن پلاسکو که مردم آن‌را به لحظه دیدند.

«حمید انصاری» سردبیر برنامه «به افق فلسطین» گفت: ما پشتوانه رسانه‌ای داریم و در این فضای روایت سازی و دعوت از مهمان‌ها به ما کمک می‌کنند. روزهای اول کسانی می‌آمدند که چهره‌تر بودند اما واقعا در این ۲۰۰ شب هر کارشناسی بوده به برنامه آمده است. امیدواریم که با این برنامه یک درصد توانسته باشیم به بازوی رسانه‌ای در موضوع فلسطین کمک کرده باشیم. ما به مسایل تاریخی هم می‌پردازیم که در کنار برنامه ویدیو کلیپ‌هایی مرتبط به مناسبت‌های تاریخی نیز پخش شده و می‌شود.

در انتها نیز «حسین قرایی» مدیرکل روابط‌ عمومی صدا و سیما هدایایی را تقدیم عوامل برنامه به افق فلسطین کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها