شیوه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در فارس اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان اینکه دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به شکل تمام الکترونیک و حوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگاد، ارسنجان و سعادت‌شهر به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: در همین ارتباط آموزش‌های لازم به مردم از طریق رسانه‌ها و در روز برگزاری انتخابات نیز توسط عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رای انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ - 24April 2024
شیوه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در فارس اعلام شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «اسماعیل قزلسفلی» رئیس ستاد انتخابات استان فارس امروز، ۵ اردیبهشت در نشستی مجازی با خبرنگاران با اشاره به در پیش رو بودن مرحله دوم انتخابات مجلس در ماه جاری اظهار داشت: دور دوم انتخابات در استان فارس برای تعیین سه کرسی باقی‌مانده شامل ۲ کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد همزمان با دیگر نقاط کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می‌شود، ادامه داد: در دور دوم انتخابات کسانی می‌توانند رای بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه (شیراز و زرقان) و (مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد) رای داده‌اند و همچنین افرادی که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور رای نداده باشند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابات ۸۲۳ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که ۵۰۰ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.  بر اساس ماده ۷۳ قانون انتخابات و در چارچوب هیئت بررسی تبلیغات، امکانات، تسهیلات دولتی، اماکن، سالن‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی برای امر تبلیغات پیش‌بینی شده است.
 
قزل سفلی ادامه داد: علاوه بر ۷۰ سالن، یک هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و افزون بر ۳۵ هزار متر مربع مکان نیز برای نصب پوستر‌های تبلیغاتی نامزد‌ها پیش بینی شده است.
 
بنابه گفته رئیس ستاد انتخابات فارس، علاوه بر امکانات پیش‌بینی شده، هر یک از نامزد‌ها می‌توانند یک فیلم تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای برای پخش از سیمای مرکز فارس آماده کنند. همچنین یک مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان پیش‌بینی شده که طی سه روز بازپخش می‌شود. سه مناظره ۹۰ دقیقه‌ای نیز در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش‌بینی شده است.
 
قزلسفلی ادامه داد: این اقدامات علاوه بر کمک به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، کمک می‌کند که مردم شناخت بیشتر و بهتری از نامزد‌ها داشته باشند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در پایان سخنان خود اظهار کرد: در دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه مذکور، برابر پیش بینی‌های انجام شده افزون بر ۱۵ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و حوزه تامین امنیت شعب اخذ رای فعالیت و همکاری خواهند داشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار