آغاز بکار ستاد دومین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری

آیین افتتاحیه ستاد دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور «سردار آزادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰ - 24April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «علی‌محمد اکبری» فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) امروز در آیین افتتاحیه ستاد دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و با اشاره به اینکه دومین کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری سال آینده برگزار خواهد شد، اظهار داشت: نخستین کنگره شهدای استان در سال ۹۴ برگزار شد و با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی کنگره‌های شهدا با فاصله زمانی کمتر از گذشته، مقرر شده است این برنامه بزرگ فرهنگی سال آینده برگزار شود.

وی با یادآوری تجربه استان در برپایی کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایر کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: در این راستا اقدامات خوب و بزرگی انجام شد، بنابراین فضای استان با برگزاری کنگره شهدا غریبه نیست و آمادگی لازم برای این مهم از امروز پیش‌بینی می‌شود.

سردار اکبری تصریح کرد: از امروز باید به استقبال کنگره شهدای چهارمحال‌وبختیاری در سال آینده برویم، زیرا فرصت چندان زیادی نداریم و تمامی برنامه‌ها و اهداف باید به سمت برپایی برنامه‌ای در خور نام و شأن و جایگاه والای شهدا برود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با تأکید بر ظرفیت چهارمحال و بختیاری که امسال دو شهید استان در جمع شهدای شاخص ملی قرار گرفتند، افزود: شهید «ظفر خالدی»، شهید نوجوان استان در جمع شهدای شاخص دانش‌آموز قرار گرفت و شهید «الیاس ارجمند» نیز به عنوان شهید شاخص جامعه عشایری معرفی شد، که قطعاً برنامه‌های فاخری در راستای معرفی این دو شهید شاخص به موازات کنگره شهدای استان پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

سردار اکبری ادامه داد: بیش از ۲۵۰۰ شهید گرانقدر از اقشار مختلف مردم در استان داریم که با توجه به جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفری در زمان دفاع مقدس، بیش از ۱۲ درصد جمعیت استان در جبهه حضور یافتند و به صورت مستقیم با دفاع مقدس ارتباط داشتند. امروز نیز این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها در دفاع از حرم آل الله و دیگر عرصه‌ها تداوم دارد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تأکید بر توجه به وجه هنری برنامه‌های بزرگداشت ذیل کنگره شهدای چهارمحال‌وبختیاری، گفت: این کنگره متعلق به همه مردم، اقشار مختلف و ادارات است، بنابراین از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه هنری باید در برپایی برنامه‌ها مورد نظر طراحان و متولیان باشد.

سردار اکبری در پایان با یادآوری منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، گفت: برپایی کنگره‌های شهدا در واقع حرکتی در جهت تحقق جهاد تبیین است، که در برگزاری آن‌ها باید زبان هنر را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها