مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و حفظ ارزش‌ها است

ارسطو زاده گفت: اینک ۲۲ یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان وجود دارد؛ همچنین شهرهایی مانند آبادان،خرمشهر و مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس هستند که ظرفیت این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.
کد خبر: ۶۶۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲ - 24April 2024

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و حفظ ارزش‌ها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، «محمدحسین ارسطو زاده» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان امروز در ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت به میزبانی استان خوزستان با بیان این که آسایش و امنیت کشور حاصل جان‌فشانی شهدای دفاع مقدس است اظهار داشت: گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و حفظ یاد و خاطره شهدا است.

وی با بیان این که ۴۰ اثر دفاع مقدس این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، گفت: ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: حدود ۲۰۰ هزار شهید در دفاع مقدس جان خود را از دست دادند و ۱۲۷ شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفتند که ۴۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ از استان خوزستان بودند.

ارسطو زاده با اشاره به این که خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است گفت: کم سن‌ترین شهید دفاع مقدس ۱۲ روزه و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن داشته است و اقشار مختلف مردم در این حماسه سهیم بودند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان یادآور شد: اینک ۲۲ یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان وجود دارد؛ همچنین شهرهایی مانند آبادان،خرمشهر و مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس هستند که ظرفیت این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌هایی برای ثبت یادمان‌ها در دست تهیه و تدوین است که این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌ شود.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در کنار کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین در خوزستان گفت: یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی ضرورت نقش و اهمیت خوزستان در مقوله گردشگری مقاومت است.

ارسطو زاده ادامه داد: اماکن مذهبی مانند حرم حضرت دانیال نبی (ع) و علی ابن مهزیار اهوازی و بسیاری از بناهای مذهبی در خوزستان ریشه در صدر اسلام دارند و تا به امروز به عنوان مکان‌های مذهبی مورد توجه گردشگری هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار