نشریه «خیمه» با طرح جلدی از نویسنده مسلمان شده فرانسوی+ عکس

شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ۱۴۰۳ با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت» نویسنده مسلمان شده فرانسوی منتشر شد.
کد خبر: ۶۶۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵ - 28April 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ۱۴۰۳، منتشر شد. در بخش رویداد‌ها و روایت‌های این شماره، بررسی پنج رویداد مهم فروردین در دستور کار بوده است. اول، تحلیل شیوه دعا‌های متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه چهار استاد حوزه و دانشگاه.

دوم، بررسی ماجرای مسجدسازی در پارک قیطریه و پاسخ به چهار پرسش آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهره مخالف و موافق.

سوم، بررسی سخنان پُرحاشیه حجت‌لاسلام پناهیان درباره پیامبر (ص) از نگاه سه استاد دانشگاه.

چهارم، روایتی از اشعار روضه‌های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه چهار فعال هیأتی.

پنجم، برگزاری محفل صدهزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه‌ای.

نشریه «خیمه» روضه‌های مرحوم حسین بختیاری را روایت کرد+عکس

در این شماره چهره خیمه «کلر ژوبرت» نویسنده مسلمان شده فرانسوی است. آثار این بانوی نویسنده متولد اردیبهشت، از نگاه ۱۶ نویسنده و کارشناس حوزه و دانشگاه بررسی شده است. این چهره‌ها عبارتند از: محسن چینی‌فروشان، موسی بیدج، حسن احمدی، حبیب احمدزاده، غلامرضا حیدری ابهری، ناصر نادری، مریم جلالی، آسیه رحمتی، حسین راجی، سیدمحمد مهاجرانی، سیده مریم شهیدی کریمی، رقیه فاضل، علی مهدوی، بهاره بهنام نیا، زهرا شیرخانیان. پرونده این شماره هم ۱۲ سال تلاش برای حل مشکل فقهی اهدای عضو است که به موضوع ماجرای اهدای عضو ۱۲ طلبه و چهار مداح پرداخته شده است. همچنین دکتر ایرج فاضل، ۱۲ سال پی گیری برای رفع محدودیت‌های فقهی و قانونی اهدای عضو را تشریح کرده است. دکتر علی اکبر صالحی، چگونگی عبور از نگاه بسته مذهبی را بیان کرده است. دکتر کتایون نجفی زاده، از سه دهه تلاش و دیدارهایش با مراجع قم و نجف به ویژه دیدارش با آیت‌الله سیستانی گفته است.

حجت‌الاسلام کمیل نظافتی، اهدای کلیه‌اش به کودک کلاله را تشریح کرده و مهدی حیدری، از مستند ساخته شده درباره ماجرای این کلیه گفته است. شماره اردیبهشت خیمه، با سرمقاله‌ای از حجت‌الاسلام محمدرضا زائری (مدیرمسئول مجله)، و نیز یادداشت‌هایی از هفت نویسنده و چهره حوزوی و دانشگاهی در آغاز مجله، منتشر شده است.

حسین بختیاری مداح اهل بیت (ع) سوم فروردین‌ درگذشت و این ایام نزدیک به چهلمین روز درگذشت اوست.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها