امام جمعه اصفهان:

از شیوه های نوین در جذب گردشگر استفاده شود

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر جذب گردشگر با استفاده از ایجاد جاذبه های بصری و نورپردازی تصریح کرد: باید از علم روز به ویژه در هنگام مرمت و تعمیر بناهای تاریخی بهره گیریم.
کد خبر: ۶۶۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳ - 28April 2024

از شیوه های نوین در جذب گردشگر استفاده شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مدیریت به ویژه مدیریت مسائل فرهنگی را بسیار مهم بیان کرد و اظهار داشت: کار با مدیر و کارشناسان بسیار می تواند پیش برود و گاهی بیشتر از اعتبارات و بودجه در پیشبرد امور تاثیرگذار است، لذا مدیریت از این جهت بسیار مهم است و مسئله مدیریت نیز یک امر ذاتی است .

نماینده ولی فقیه در استان بهره گیری و استفاده از ظرفیت خیرین در توجه و حفظ میراث فرهنگی استان را امری مهم عنوان کرد و افزود: باید از حضور خیرین در امور میراث فرهنگی به ویژه در مرمت و بازسازی مساجد قدیمی و دیگر بناهای تاریخی و میراث فرهنگی استفاده نمود.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی و میراث گذشتگان تصریح کرد: این کار از این جهت اهمیت دارد زیرا با این کار فرهنگ خود را حفظ می کنیم و در می یابیم بزرگان ما چه میزان فهم داشته اند و بناها را طبق نیاز روز احداث می کردند. 

وی اضافه کرد: باید نمایشگاهی داشته باشیم و وسایلی که از قدیم اکنون در اختیار مردم است این وسایل جمع آوری و به نمایش گذاشته شود و به این واسطه هنر خود را نشان دهیم. 

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر جذب گردشگر با استفاده از ایجاد جاذبه های بصری و نورپردازی تصریح کرد: باید از علم روز به ویژه در هنگام مرمت و تعمیر بناهای تاریخی بهره گیریم. 

وی خاطر نشان کرد: اصفهان مدارس علمیه تاریخی فراوانی در گذشته داشته است، اما در هنگام حمله افاغنه و در دوران پهلوی بیشتر این مدارس از بین رفت و تنها حدود 30 مدرسه به جا مانده است.

امام جمعه اصفهان افزود: اصفهان از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است و نقاط گردشگری فراوانی دارد، اما در عین حال نیازمند مدیریت است و باید گفت میراث فرهنگی به ذوق و مدیران با ذوق و به مدیرانی که به صورت میدانی در مناطق حضور یابند نیاز دارد.

وی تشکیل شورایی برای تفکیک برخی از بناهای شخصی از میراثی را مهم دانست و افزود: شورایی برای تفکیک برخی از بناها به تشخیص متخصصان این امر باید ایجاد شود تا تکلیف برخی از بناها در اصفهان مشخص شود.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: باید به پیشکوستان صنایع دستی و اساتید میراث فرهنگی اهمیت داده شود و نسبت به آنها رسیدگی نمایید و افرادی که می توانند در زمینه صنایع دستی آموزش دهند از آنها استفاده کنید و نسبت به تکریم و تجلیل و داشتن آماری از تعداد آنها و تهیه عکس و تصاویر این هنرمندان اقدام نمایید، زیرا تکریم این هنرمندان امری ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار