«مدارس» بستری برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت

نقش الگویی معلمان شهید برای نسل جوان نقشی ارزشمند و تأثیرگذار است بنابراین همه  موظف هستیم با نکوداشت یاد معلمان شهید فرهنگ ایثار و شهادت را در مدارس و ‌بین نسل جوان ترویج و پیام این رسالت مهم را به دانش‌آموزان جامعه اسلامی منتقل کنیم.
کد خبر: ۶۶۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴ - 29April 2024

«مدارس»؛ بستری برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، فرهنگیان، معلمان و دانش‌آموزان همانند دیگر قشرهای ملت، در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده و در حماسه‌های جاویدان ملت ایران شریک هستند؛ این تلاش‌ها، هم در پشت جبهه و هم در منطقه جنگی محسوس بود و نه تنها حامی اسلام و انقلاب بودند بلکه دانش‌آموزان خود را نیز در این راه راهنمایی می‌کردند.

معلمانی که وقتی تنور جنگ تحمیلی شعله‌ور شد، جزو نخستین قشرها با اعلام جهاد معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) برای حضور در جبهه‌ها احساس تکلیف کردند و پای تعلیم و تربیت را نیز به عرصه جهاد و مقاومت باز کردند و گاهی نیز با دانش‌آموزانشان جهاد دفاعی را در کنار جهاد علمی سرمشق کردند.

معلم‌ها نه تنها در مدرسه درس، بلکه در صحنه نبرد و زندگی، درس عملی از خودگذشتگی و ایثار را نشان دادند و در دوران دفاع مقدس همچون موج‌های خروشان و توفنده، عرصه را بر دشمن تنگ کرده و به جهانیان فهماندند مردم ایران مولای‌شان امام حسین (ع) است و از شهادت و ایثار در راه خدا ترسی ندارند و در مقابل دشمنان هرگز از پای نخواهند نشست.

این در حالی است که هنوز عرصه جهاد عملی با جهاد علمی در میان معلمان زنده است و آن حضورشان در قامت مدافعان حرم و شهدایی است که در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) به فیض شهادت نائل آمدند. ۱۲ اردیبهشت ماه بهانه‌ای است که بار دیگر ایثار و از خودگذشتگی معلمان را در میان چند سطر بیان کنیم، هر چند حق مطلب درباره حماسه حضور معلمان عشق و ایثار ادا نخواهد شد.

نقش الگویی معلمان شهید برای نسل جوان نقشی ارزشمند و تأثیرگذار است بنابراین همه  موظف هستیم با نکوداشت یاد معلمان شهید فرهنگ ایثار و شهادت را در مدارس و ‌بین نسل جوان ترویج و پیام این رسالت مهم را به دانش‌آموزان جامعه اسلامی منتقل کنیم.

هشت سال دفاع مقدس با دست خالی و با اعتقادی که جوانان به شهادت و دفاع از ناموس و سرزمین‌شان داشتند به دنیا ثابت کرد که ایران اسلامی از تهدیدات جبهه استکبار هراسی ندارد و در برابر آنها کوتاه نمی‌آید و از همین رو باید نسل جوان را با ارزش‌ها و حقایق این دوران مقدس آشنا کرد.

به مناسبت هفته معلم و به همت کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی و کتابخانه «محمد علی کریم‌پور» بیرجند در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و و ترویج و انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس ویژه برنامه‌ای در مدرسه دخترانه معصومیه بیرجند برگزار شد.

این برنامه در قالب فعالیت‌هایی اعم از توزیع بروشور کتابخانه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و آشنایی کودکان با فرهنگ ایثار و شهادت، شعرخوانی با موضوع دفاع مقدس، معرفی قصه‌های کودکان با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نمایش عروسکی، خوانش کتاب با موضوع نماز و جشن تکلیف، مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی و اهدای جوایز به دانش‌آموزان و تقدیر از دانش‌آموزان فعال در حوزه کتابخوانی اجرا شد.

ایثارگری و رشادت‌ رزمندگان و شهدای دفاع مقدس، امنیت کشور را تأمین کرد لذا هرچه از آن‌ها قدردانی و یاد کنیم، هنوز نتوانسته‌ایم ادای دِین کنیم و از همین رو زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و تلاش در جهت ترویج و انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس با استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری از ضرورت‌های مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها