سرپرست جدید مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس معرفی شد

آیین تکریم و معارفه مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با حضور سردار «کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ - 29April 2024

سرپرست جدید مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس معرفی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیین تکریم و معارفه مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز با حضور سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «حمیدرضا قانعی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و شاعران و هنرمندان برگزار شد.

سردار کوشکی در این آیین با تاکید بر نقش کتاب و ادبیات در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در عرصه ادبیات و تالیف کتاب دفاع مقدس استان فارس به برکت خون شهیدان و با پیگیری‌های حجت الاسلام انصاری نژاد انجام شده که میزبانی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت طی چند سال متوالی توسط فارس تنها گوشه‌ای از فعالیت‌ها است.

وی با بیان اینکه استان فارس رتبه پنجم تعداد شهدا در کل کشور را دارد، ادامه داد: باتوجه به جایگاه استان فارس و نقش آفرینی این خطه در دفاع مقدس و نسبت به دیگر استان‌های کشور، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت اهمیتی دوچندان دارد. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از نگارش ۱۳۰ عنوان کتاب با موضوعات دفاع مقدس و مقاومت تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: کتاب نقش ۳۷ شهرستان استان فارس در دفاع مقدس در حال نگارش است که بنا داریم در دومین کنگره ملی شهدای فارس از آن‌ها رونمایی کنیم.

سردار کوشکی با بیان اینکه اینکه شورای نویسندگان دفاع مقدس با حضور نویسندگان مطرح استان طی چند سال اخیر راه اندازی شده است تا تالیف کتاب و آثار مکتوب طی یک چارچوب نظام‌مند انجام شود، گفت: استان فارس در حوزه تدوین کتاب دفاع مقدس کشور برجسته است به نحوی که ۱۰ درصد کتاب این حوزه کشورمان توسط فارس تدوین شده است.

وی تصریح کرد: در ابتدای شروع کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت به میزبانی استان فارس ۲ هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره فاخر ارسال شد درصورتی که شاهد وصول قریب به ۱۱ هزار اثر شعر در حوزه دفاع مقدس و مقاومت هستیم که امیدواریم بتوانیم گامی مهم در حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با استفاده از ابزار‌هایی همچون کتاب، هنر، ادبیات و ... برداریم. 

گفتنی است در ادامه حجت الاسلام و المسلمین انصاری نژاد به ارائه گزارشی از فعالیت ۵ ساله خود در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس پرداخت.

در پایان این آیین، از زحمات حجت الاسلام و المسلمین انصاری نژاد طی دوران مسئولیت تقدیر و سرگرد «مصطفی هوشیار» به عنوان سرپرست جدید مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار