معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:

بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی دریا موجب پیشرفت چشمگیر کشور می‌شود

امیر دریادار «خواجه امیری» خلیج فارس را بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان دانست و گفت: توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی برای کشور شود.
کد خبر: ۶۶۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲ - 29April 2024

دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که امروز (دوشنبه) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار داشت: در قرآن کریم بار‌ها نام «بحر» آمده و همین موضوع، گویای اهمیت دریاست.

امیر دریادار خواجه‌امیری با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی برای کشورمان شود.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع اضافه کرد: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشور‌هایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را در اختیار دارند.

وی گفت: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان، صادرات نفت و… از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بار‌ها بر اهمیت خلیج فارس برای ملت ایران و ملت‌های منطقه، تأکید داشته‌اند.

امیر خواجه‌امیری خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر خلیج فارس که به این منطقه اهمیت می‌بخشد، سهولت حمل و نقل در آن است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار