معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

۶۵ درصد مراجعه کنندگان باغ کتاب خانواده‌ها هستند

کریمی‌کیا با بیان اینکه متوسط حضور خانواده‌های در باغ کتاب ۳ تا ۴ ساعت است، گفت: این نکته که ۶۵ درصد مراجعه کنندگان باغ کتاب خانواده‌ها هستند، منحصر به‌فرد است.
کد خبر: ۶۶۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰ - 06May 2024

«محمدصادق کریمی کیا» معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، به ظرفیت‌های مجموعه باغ کتاب در زمینه فرهنگ‌سازی پرداخت و اظهار داشت: یکی از نکات مثبت باغ کتاب، ظرفیت گفتمان‌سازی و اقدامات ایجابی است. اگر بتوانیم برای اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برنامه‌ریزی کنیم، می‌توانیم در حوزه انقلاب اسلامی گفتمان‌سازی کنیم.  

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که کمتر به آن توجه شده است، فقدان برنامه‌ریزی در حوزه کودک و نوجوان به‌خصوص در زمینه فضای مجازی و رسانه است که موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود. در مقابل فضای مجازی، فضا‌های حقیقی مانند باغ کتاب می‌تواند در حوزه جذب کودک و نوجوان، برگزاری رویداد‌ها و بازتولید ارزش‌های فرهنگی کمک‌کننده باشد.

۶۵ درصد مراجعه کنندگان باغ کتاب خانواده‌ها هستند

کریمی کیا گفت: یکی از محور‌های اساسی باغ کتاب برنامه‌ریزی کتاب و علم و اقدامات ایجابی و فضاسازی برای خانواده‌ها است. باید در سطح کشور باغ کتاب را به عنوان کانونی همگرا و جذاب معرفی کنیم. این مجموعه ظرفیت خوبی در حوزه علم آموزی، آموزش مهارت‌های مختلف و بهره‌مندی از فضایی خلاق دارد. باغ کتاب در مسئله فروش کتاب و بستری خلاقانه برای کودکان، نوجوانان و فضایی برای تعامل این گروه‌ها با دوستان خود دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین یکی از برنامه‌های مشترک باغ کتاب با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران است تا خدمات بهتری به این مناطق ارائه شود.  

معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور افزود: باغ کتاب تهران در حوزه فعالیتش مجموعه‌ای بی‌نظیر است و مانند آن در کشور از نظر وجود ندارد؛ به‌خصوص در بحث سازه‌ای و رویداد‌هایی که در آن برای شهروندان برگزار می‌شود. یکی از موضوعاتی که می‌تواند به عنوان کار مشترک در حوزه سازمان اجتماعی کشور و باغ کتاب انجام شود، استفاده از این مجموعه در مقیاس کوچک‌تر برای سایر استان‌ها است.

۶۵ درصد مراجعه کنندگان باغ کتاب خانواده‌ها هستند

وی با اشاره به امکانات باغ کتاب گفت: باغ کتاب از نظر رویکردی و رویدادی بی‌نظیر است و ظرفیت چنین فعالیت‌هایی در آن وجود دارد. سازه باغ کتاب امکان خوبی برای برگزاری رویداد‌های متنوع ایجاد کرده است. البته شرایط می‌تواند بهتر از این باشد و اقشار بیشتری از جامعه به خصوص در شهر تهران به آن مراجعه کنند. متوسط حضور خانواده‌های در باغ کتاب ۳ تا ۴ ساعت است؛ و این نکته که ۶۵ درصد مراجعه کنندگان باغ کتاب خانواده‌ها هستند، منحصر به‌فرد است.

کریمی کیا ادامه داد: مهم‌ترین نکته درباره باغ کتاب این است که مجموعه‌ای فرهنگی با محوریت کتاب، توجه خانواده‌ها را به خود جلب کرده است. مجموعه‌ای مانند باغ کتاب همزمان باید برای والدین و کودک و نوجوان و این مسئله دشواری‌هایی دارد. البته مشکلاتی مانند نبود پارکینگ نیز وجود دارد، اما شرایط مناسبی برای جذب توامان والدین، کودکان و نوجوانان در باغ کتاب وجود دارد. خوشبختانه تفاهم کردیم که برخی رویداد‌ها که جنبه نشاط اجتماعی برای خانواده‌ها و تقویت بنیان‌های ارزشی ما کمک کننده باشد، به میزبانی باغ کتاب برگزار کنیم.  

معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: ساخت چنین فضایی با این امکانات در تهران امکان‌پذیر نیست. باید از امکانات موجود در باغ کتاب استفاده مفیدتری داشته باشیم. با تقویت رویداد‌ها و محتوای ارائه شده توسط باغ کتاب می‌توانیم جذابیت بیشتری ایجاد کرد.

۶۵ درصد مراجعه کنندگان باغ کتاب خانواده‌ها هستند

وی افزود: بررسی شرایط کاری برای اقدامات مشترک با باغ کتاب است که مقدمات آن فراهم شد و امیدواریم در جلسات آتی در حوزه معرفی مجموعه باغ کتاب به کل کشور و برگزاری رویداد‌های فرهنگی به فعالیت مشترک برسیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار