تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع):

سند راهبردی سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز رونمایی می‌شود

حجت‌الاسلام «کلانتری» با تشریح برنامه‌های دهه کرامت از رونمایی سند راهبردی سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸ - 05May 2024

سند راهبردی سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز رونمایی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین «ابراهیم کلانتری» تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) امروز، ۱۶ اردیبهشت در نشست خبری در خصوص دهه کرامت با بیان لزوم اطلاع‌رسانی برنامه‌های این دهه در سومین حرم اهل بیت (ع) به تشریح آنها پرداخت.

وی از برگزاری چهارمین همایش حوزه منتظر انقلابی در حرم مطهر خبر داد و گفت: این همایش فردا، ۱۷ اردیبهشت با همکاری دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان و مدیریت حوزه‌های علمیه در حرم مطهر برگزار خواهد شد. 

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افزود: تمرکز این همایش بر موضوع علوم انسانی و اسلامی است که مسئولیت این کار در نشست همایش چهارم، بر عهده موسسه علوم انسانی آیت‌الله حائری شیرازی است. 

کلانتری همچنین از اهدای اولین جایزه «محی‌الدین» در این همایش خبر داد که با حضور آیت‌الله صادقی رشاد، به یکی از پیشکسوتان عرصه علوم اسلامی و انسانی تقدیم خواهد شد. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد درگذشت عبدالحسین نجفی لاری با همکاری حرم شاهچراغ و دانشگاه جهرم برگزار خواهد شد. این همایش یک روز در شیراز و یک روز در جهرم با حضور اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه که مقالاتشان را به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز بزررگداشت حضرت شاهچراغ (ع) از سند راهبردی «شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی» رونمایی خواهد شد، گفت: این سند با زحمت چندهزار ساعته جمعی از نخبگان و اندیشمندان تنظیم شده است که شورای راهبری این سند را هم امام جمعه شیراز، استاندار فارس و تولیت حرم شاهچراغ (ع) تشکیل می‌دهند. 

کلانتری افزود: برای تدوین این سند جلسات متعددی برگزار شده و مورد بررسی نیز قرار گرفته است که پس از گفتمان‌سازی با حضور مسئولان، در نهایت آماده رونمایی شده است که این رونمایی با حضور شخصیت‌های کشوری، لشکری و استانی، قبل از ظهر روز ششم ذی‌القعده در یک مراسم باشکوه برگزار خواهد شد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) همچنین از برگزاری همایش «افتخار خدمت» خبر داد و گفت: در این مراسم از خادمان برگزیده حرم تقدیر خواهد شد همچنین برنامه‌های متعددی با حضور شخصیت‌های کشوری و مداحان نامی از سراسر کشور در دهه کرامت برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها