گروسی:

مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی پس از بازگشت از سفر به ایران گفت که مذاکرات درباره نحوه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برای حل‌وفصل مسائل پادمانی، اداره دارد.
کد خبر: ۶۶۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲ - 07May 2024

مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رافائل گروسی سه‌شنبه شب در خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود. او با این حال بازه زمانی مشخصی در این باره اعلام نکرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسفند ۱۴۰۱ با هدف حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی با یکدیگر توافق کردند؛ توافقی که بعداً به‌عنوان بیانیه مشترک ۴ مارس شهرت گرفت و بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان آژانس، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد. در پی آن، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

در واقع با همکاری و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران، اختلافات بر سر یکی از سه مکانی که آژانس ادعا می‌کند رد اورانیوم پیدا شده، حل و فصل و همچنین پاسخ‌های مستدل و مستندات مربوطه درباره سایر مکان‌ها به آژانس ارائه شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که همکاری خود را با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و مسائل باقی‌مانده پادمانی نیز با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها