دریافت ویزای بیش از ۷۴ هزار زائر حج

در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که ۷۴۵۰۰ ویزای زائر حج تاکنون دریافت شده است.
کد خبر: ۶۶۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱ - 07May 2024

دریافت ویزای بیش از ۷۴ هزار زائر حجبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، «نصرالله فرهمند» مدیرعامل مؤسسه فرهنگی «عمره سعادت» با اعلام این خبر که تاکنون ۷۴ هزار و ۵۰۰ ویزای زائر حج دریافت شده است، اظهار داشت: انتظار می‌رود این رقم به‌زودی به ۸۶ هزار نفر برسد. 

در ادامه این جلسه «غلامرضا رضایی» معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از سفر اخیر خود به عربستان و پیگیری‌های انجام شده در خصوص قرارداد‌های حج پیش رو و انتقال ارز به حساب سازمان حج و زیارت در عربستان برای تأمین هزینه‌های ارزی حج ۱۴۰۳ گزارش داد.

وی به اقدامات انجام شده برای استفاده از آشپزخانه‌های مرکزی در مدینه و مکه و استفاده از ظرفیت برخی هتل‌ها برای طبخ غذای زائران اشاره کرد و استفاده از قطار سریع‌السیر برای انتقال زائران از مدینه به مکه و پس از ایام حج از مکه به مدینه را در راستای تسهیل نقل و انتقال بین شهری زائران در کشور میزبان از نقاط مثبت حج پیش رو عنوان کرد.

معاون حج و عمره سازمان حج با اشاره به اینکه سفر زائران به سرزمین وحی با توجه به جداول پروازی و امکانات هواپیمایی برنامه‌ریزی شده است، آماده کردن امکانات در مشاعر را جلوتر از سال گذشته دانست و گفت: مشکلی در کشور میزبان به‌عنوان مانع جدی در انجام امور نداریم.

در ادامه این جلسه نحوه اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران حج بحث و بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاونت‌ها و مدیریت‌های ذی‌ربط در مجموعه حج و زیارت خواست که این محور‌ها را به دقت مورد توجه قرار داده و ضمن برنامه‌ریزی راهکار‌ها و محتوا‌های لازم را تهیه کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها