دبیر علمی اولین همایش ملی جوانی جمعیت:

جوانی جمعیت در امنیت کشور مؤثر است

امیر سرتیپ شکوهی گفت: جوانی جمعیت می‌تواند در امنیت کشور مؤثر باشد و هر نوع کوتاهی در افزایش جوانی جمعیت، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
کد خبر: ۶۶۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵ - 08May 2024

امیر سرتیپ شکوهیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «حسین شکوهی» دبیر علمی اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی که در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی برگزار شد، با بیان اینکه تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است، اظهار داشت: افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، لازم است در راستای فریضه جوانی جمعیت و قدرت نظامی بیش از پیش ورود کنند. جوانی جمعیت می‌تواند در امنیت کشور مؤثر باشد و هر نوع کوتاهی در افزایش جوانی جمعیت صورت بگیرد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

امیر سرتیپ شکوهی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت را که از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ شده است، در دستور کار قرار داد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود با بررسی علمی و ایجاد یک فضای تعاملی و تفاهمی بین مراکز مطالعات راهبردی اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی را امروز برگزار کرد.

دبیر علمی اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی اضافه کرد: این همایش با حضور بیش از ۴۲ سازمان و نهاد کشوری و لشکری درحال برگزاری است.

وی افزود: کمیته علمی این همایش در طول یک سال اقداماتی اعم از تعیین اعضای کمیته علمی همایش، نهایی‌سازی اهداف و محور‌های همایش، ابلاغ فراخوان و پذیرش مقالات هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت مکتوب، فراخوان و دعوت از سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی کشوری و لشکری برای ارسال عناوین پیشنهادی مقالات در قالب‌های اعلامی، فراخوان مشارکت سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تعیین محور‌هایی که مشارکت از آن‌ها دعوت شده را پیگیری کرد.

امیر شکوهی با اشاره به اینکه استقبال گسترده پژوهشگران و فرهیختگان کشور باعث شد تا سه مرحله دریافت مقاله‌ها برای این همایش تمدید شود، عنوان کرد: ۱۱ نشست علمی تخصصی مرتبط با محور‌های همایش، تعیین برنامه زمانبندی برنامه‌ها، تعیین کمیته داوران برای ارزیابی مقالات توسط داوران و تعیین مقالات برتر برگزار شد که در ادامه این همایش ارائه می‌شود.

دبیر علمی اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی گفت: بیش از ۳۰۰ مقاله دریافت و از این تعداد بالغ بر ۲۴۲ مقاله برای داوری ارسال شد. ترتیبی اتخاذ شد این مقالات با دسته‌بندی در محور‌های مختلف به داوری گذاشته شود که از این تعداد، ۵۸۶ داوری با حضور ۴۲ داور که از داوران حوزه جمعیتی کشور و دفاعی امنیتی کشور بودند در این امر مهم همکاری و شرکت داشتند.

وی هدف از برگزاری ۱۱ نشست تخصصی را حضور روسای دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی وپژوهشی به عنوان رئیس این مراکز در یک نشست هم‌اندیشی و تخصصی برای آینده‌پژوهی اعلام و خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، رئیس و هیأت علمی دانشگاه گیلان، رئیس موسسه تحقیقات جمعیت کشور، دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) فرماندهی انتظامی کشور، پژوهشگاه علوم انسانی و معارف اسلامی قم، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، دانشگاه علوم و فنون ارتش جمهوری اسلامی ایران، پژوهشگاه مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی ارتش در این نشست‌ها شرکت داشتند که سعی شد که این نشست‌ها بسیار عالی برگزار شود؛ همچنین آخرین نشست که یازدهمین نشست تخصصی بود، در مرکز مطالعات راهبردی ارتش برگزار شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار