رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تاکید کرد؛

لزوم جمع آوری و ساماندهی اسناد و مدارک دفاع مقدس

سردار «بایرامی» گفت: جمع آوری و ساماندهی اسناد و مدارک دفاع مقدس باید با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۶۶۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴ - 08May 2024
لزوم جمع آوری و ساماندهی اسناد و مدارک دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار سرتیپ دوم بسیجی «عباس بایرامی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در نشست مجازی کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت نشان دهنده سراسر ایثار است و دارای شهدای شاخص در سطح ملی و بین‌المللی است و لذا باید همانند دفاع مقدس این ویژگی‌ها در جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس نشان داده شود.
 
سردار بایرامی افزود: همه دستگاه‌های لشکری و کشوری و مجموعه مردمی دارای اسناد و مدارک دفاع مقدس هستند و هنوز بعد از سال‌ها از اتمام دفاع مقدس موفق به جمع آوری همه اسناد نشدیم.
 
رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ادامه داد: جمع آوری اسناد دفاع مقدس به این معنی نیست که انباشته و یا پنهان شوند بلکه در مراکز مطمئن و با استاندارد‌های سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تحت نظر و در اختیار پژوهشگران حاضر و آینده قرار می‌گیرند.
 
سردار بایرامی عنوان کرد: برای اینکه یک بانک اطلاعاتی از اسناد و مدارک داشته باشیم، درنظر داریم در گام اول یک پایش آماری درست از اسناد و مدارک دفاع مقدس در استان‌ها داشته باشیم.
 
وی ابراز داشت: اگر می‌خواهیم تاریخ سراسر حماسه و پر افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد برای نسل‌های بعد ماندگار شود و به نتیجه برسد باید در امر جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس اهتمام جدی داشته باشیم. 
 
این مسئول آماری از تعداد اسناد و مدارک دفاع مقدس ارائه داد و گفت: چندین اثر دیداری و شنیداری در این حوزه وجود دارد و بیش از ۱۱ میلیون برگ سند دفاع مقدس ساماندهی شده و لذا باید با سرعت و دقت بیشتری اسناد و مدارک دفاع مقدس جهت بهره‌برداری به سرانجام برسد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار