بخوانیم و بسازیم/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مبارزه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین معادلات جهان استکبار را بر هم زده است

اسماعیلی حضور یمن در نمایشگاه کتاب تهران را مایه فخر دانست و گفت: هر اقدام فرهنگی که در جهان اسلام انجام می‌شود، نباید نسبت به مسئله غزه و فلسطین بی‌تفاوت باشد.
کد خبر: ۶۶۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ - 09May 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، مراسم افتتاح غرفه ویژه مهمان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمد حیدره» قائم‌مقام وزیر فرهنگ جمهوری یمن، «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در ایران و «یاسر احمدوند» رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. 

اسماعیلی در این مراسم اظهار داشت: بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران درحالی افتتاح می‌شود که بیش از هفت ماه است که از اتفاق بزرگ طوفان‌الاقصی و شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی می‌گذرد. هیچ رویداد فرهنگی در جهان اسلام نباید بدون یاد این حماسه بزرگ برگزار شود. با همین رویکرد بهترین مهمان ویژه ما در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران بایستی از میان کشوران پیش‌رو مبارزه و جهاد و شهادت انتخاب می‌شد؛ لذا یمن عزیز به این منظور انتخاب شد. 

وی عنوان کرد: یمن عزیز امروز درس مقاومت و جهاد را به همه مسلمانان عالم و همه آزادگان و مستضعفان به‌صورت عینی داد. آن‌چیزی که امروز با جهاد و دلاوری مردم غیور، شجاع، مقاوم و صبور یمن درحال اتفاق است، همه معادلات جهان استکبار و رژیم صهیونیستی را برهم زده است. 

اسماعیلی: هیچ رویدادی در جهان اسلام بدون یاد غزه و فلسطین نباشد/ مفتخر به حضور یمن در نمایشگاه کتاب تهران هستیم

اسماعیلی با تاکید براینکه در سطح جهان اسلام نباید هیچ اجتماعی بی‌تفاوت نسبت به فلسطین و غزه باشد، گفت: حضور برداران مجاهد یمن در نمایشگاه کتاب نشان دهنده رویکرد نمایشگاه در تعظیم مجاهدت و مبارزه علیه مستکبرین است. یمن از حوزه‌های بسیار عریض تمدن جهان اسلام است؛ این منطقه مهم در جهان اسلام در طول ۱۴۰۰ به‌نام پیروان اهل بیت(ع) شناخته می‌شود و پیروان مکتب اهل بیت (ع) چند ویژگی مهم دارند. عقلانیت، معنویت و اخلاق در همه سازه‌های تمدنی است که متاثر از مکتب اهل بیت (ع) است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما خوشحالیم که عزیزان‌مان در یمن دعوت ما را پذیرفته‌اند؛ یمن با این عزت و افتخارآفرینی برای جهان اسلام، مایه فخر ما در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. از مهمان یمینی درخواست می‌کنم سلام و تهیت ما را به مجاهدین برسانند.

وی نمایشگاه کتاب تهران را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی منطقه و از اتفاقات مهم کتاب جهان دانست و تاکید کرد: مردم ایران و یمن دارای یک پیشینه مهم ارتباطی با يکديگر هستند که باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در نمایشگاه کتاب تهران، غرفه انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صریر، در مصلی امام خمینی (ره)، بخش عمومی شبستان اصلی، راهروی ۶، به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی است و همچنین غرفه کودک و نوجوان این مجموعه درب شماره ۹ نبش راهروی ۲ شماره ۱۲۲ سالن کودک و نوجوان میزبان کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار