در ستاد انتخابات کشور؛

اسماعیلی: دولت آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک است

رئیس دفتر رئیس جمهور از آمادگی دولت برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در دوره‌های بعدی در کل کشور خبرداد.
کد خبر: ۶۶۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸ - 10May 2024

اسماعیلی: دولت آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک استبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس جمهور روز جمعه پس از ثبت رای خود در گفت‌وگو با خبرنگاران به برگزاری شیوه الکترونیکی انتخابات در هشت حوزه اظهار داشت: برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی در هشت حوزه انتخابیه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم نشان داد که زمینه لازم برای برگزاری این مدل انتخابات حتی در کلانشهر با تکثر و تعدد نامزد‌ها مانند حوزه انتخابیه تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: فرایند رای دادن با شیوه الکترونیکی خوب، قابل اطمینان، اعتماد بوده و هم از سرعت بالایی برخوردار است. همچنین در شمارش آرا هم با حداقل زمان می‌توان نتایج را اعلام کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور این شیوه برگزاری به طور آزمایشی را مطلوب عنوان کرد و گفت: با این فرایند، کشور آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک است. در همین انتخابات تلاش بر این بود تا انتخابات در حوزه‌های بیشتری به شکل الکترونیک برگزار شود که لازمه آن تمهید زیرساخت‌ها و هماهنگی لازم بین وزارت کشور و شورای نگهبان بود که در این دور در هشت حوزه برگزار شد.

اسماعیلی اضافه کرد که با پایان این دوره از انتخابات، وزارت کشور و شورای نگهبان عملکرد سیستم تمام الکترونیک را ارزیابی و تصمیم نهایی خود را در برگزاری انتخابات تمام الکترونیک خواهند گرفت که البته دولت این آمادگی را دارد تا در دوره‌های بعدی انتخابات تمام الکترونیک را در کل کشور برگزار کند.

به گزارش ایرنا، رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۴۵ نماینده راس ساعت ۸ صبح امروز - جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه - در ۱۵ استان آغاز شد.

امروز مردم کشورمان با حضور در پای صندوق‌های رای در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده قوه مقننه را تعیین می‌کنند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و انتخابات در این مرحله در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه تهران نیز طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در مرحله اول یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزد‌ها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که امروز برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان به رقابت می‌پردازند.

طبق قانون کسانی می‌توانند در انتخابات یک حوزه انتخابیه در دور دوم شرکت کنند که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده اند. همچنین افرادی که در دور اول رأی نداده اند می‌توانند در این دوره رأی دهند.

رأی‌دهندگان الزاما با پنج سند هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار