امام جمعه موقت ساری:

دختران ویژگی‌های حضرت معصومه (س) را نشر دهند

حجت الاسلام «نصوری» بر لزوم حفظ و نشر مقام و خصوصیت حضرت معصومه (س) توسط زنان و دختران جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۶۶۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ - 10May 2024

دختران مقام و خصوصیت حضرت معصومه (س) را نشر دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تبریک و گرامی‌داشت ولادت سراسر نور و سعادت حضرت معصومه (س) به مقام و خصوصیت برجسته این بانوی مکرمه اشاره و بر لزوم حفظ و نشر این مقام و خصوصیت توسط زنان و دختران جامعه تأکید کرد.

وی به مقام علمی حضرت معصومه (س) اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید نقشه راه خود را برای رسیدن به قله از اهل بیت (ع) الگو بگیریم، افزود: پدران باید فرزندان را با رویکرد عالمانه تربیت کنند تا بتوانند قدرت پاسخگویی به سوالات و شبهات موجود در جامعه را داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری ولایتمداری، امام شناسی و زمان شناسی را از دیگر ویژگی‌های برجسته حضرت معصومه (س) برشمرد و ادامه داد:  باید شناخت را از این بانوی همام فرابگیریم.

حجت الاسلام نصوری بیان کرد: باید امام خود را بشناسیم و بر اساس دیدگاه امام زمان خود به مهندسی رفتار در عرصه‌های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد، مسائل فرهنگی و اجتماعی، سبک زندگی و ... بپردازیم.

وی با بیان اینکه هر نقطه از ایران به نام مبارک امام رضا (ع) مزین شده است، تصریح کرد: جامعه اسلامی و نظام مقدس به جایگاه زن اعتقاد ویژه‌ای دارد.

امام جمعه موقت ساری مقام شناخت به خدا و ولی خدا را مسئله اساسی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم دختران ما در تراز یار ولی خدا و زمان قرار گیرد و مدل معرفت و شناخت را باید در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

امام جمعه موقت ساری در بخشی از سخنانش به فتوای میرزای شیرازی در تحریم تنباکو اشاره و آن را سرآغاز یک حرکت بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: از زمانی که قدرت فتوای یک مرجع تقلید در جامعه روشن شد هجمه‌ها نسبت به این قضایا زیاد شد با دشمن تلاش می‌کرد تا علما را از تمامی تصمیمات کلان دور کنند.

وی با تاکید به اینکه باید ارتباط مسئولان با نخبگان باز و برقرار باشد، گفت: ارتباط با نخبگان و مردم باید آزادانه انجام شود؛ ظرفیت نخبگان برای بازگشایی گره‌های کور در استان ایجاد و استفاده شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه نظام اسلامی در حال فتح قله‌های زیادی است، عنوان کرد: فناوری‌ها، علم پروری و نخبه پروری در جامعه بسیار زیاد شده است و دختران جامعه را باید در مدل تربیتی قرار دهیم که تمدن ساز باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار