اختصاص ۲.۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی

۸ میلیارد و ۷۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات از اول فروردین امسال تا ۲۸ اردیبهشت، در مقابل صادرات و خدمات تأمین شد.
کد خبر: ۶۶۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹ - 18May 2024

اختصاص ۲.۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسیبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اظهار داشت: از اول فروردین امسال تا ۲۸ اردیبهشت، ۸ میلیارد و ۷۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شد. برای کالاهای اساسی ۲ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۹۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات یک میلیارد و ۴۹۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی، ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۳۲۶ میلیون دلار و در مجموع ۲ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

بالسینی افزود: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۷۶۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۵۸۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۳۸۰ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۳۲۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۷۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۳۹۸، ۸۷، ۳۰۹، ۲۱۵ و ۱۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز بیست و هشتم اردیبهشت سال جاری دریافت کرده‌اند. نرخ تأمین ارز در سامانه نیما ۴۱ هزار تومان و در سرفصل واردات در مقابل صادرات نرخ به صورت توافقی است.

به گفته وی؛ علاوه بر این گروه‌ها، ۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۷۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

بالسینی گفت: روز ۲۹ اردیبهشت در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۷۶۴ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۱۷ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان، یورو با نرخ ۴۵ هزار و ۵۳۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۴۰۷ تومان بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها