مدیرکل عملکرد و بازرسی سازمان اوقاف:

خیمه های معرفت پاسخگویی به نیازهای روزفرهنگی جوانان است

مدیرکل عملکرد و بازرسی اوقاف گفت: خدمات فرهنگی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه برای همه گروه‌های سنی بوده و طیف وسیعی ازفعالیت‌ها ونیازهای فرهنگی ودینی جوانان را در بر می‌گیرد
کد خبر: ۷۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ - 27March 2016

خیمه های معرفت پاسخگویی به نیازهای روزفرهنگی جوانان است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،حجتالاسلام شوزب شیری در جریان بازدید از طرح آرامش بهاری در قم اظهار کرد: در پنجمین سال برگزاری طرح آرامش بهاری هستیم و اینک با تجربهای که طی این چند سال به دست آمده و با نیازسنجیهای صورت گرفته، مخاطبان خود را به درستی شناختهایم به همین دلیل آنچه در خیمههای معرفت نوروز ۹۵ ارائه شده، بیشتر متکی به خواستههای مردمی است.

وی افزود: قم به همان اندازه که از منظر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مورد توجه بوده و اینک هم پایگاه و پایتخت تشیع به شمار میرود، به همان اندازه هم دستگاههای مختلف در آن دارای مسئولیت فرهنگی هستند؛ زیرا مسافران و زائرانی که به قم مشرف میشوند باید توشهای فرهنگی و مذهبی برگیرند و معنویت، هدیهای از جانب قم به آنها باشد.

مدیرکل عملکرد و بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اوقاف قم در اجرای برنامههای فرهنگی و مذهبی پیشرو بوده است گفت: انتظار از قم نیز همین است و سازمان اوقاف، قم را الگویی برای دیگر استانها میداند.

مدیرکل عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اوقاف قم در بین نهادها و دستگاههای فرهنگی قم، جزو فعالترین ادارات محسوب میشود گفت: این اداره کل همچنین در بین ادارات اوقاف سراسر کشور، همواره جزو پیشتازترین مراکز به شمار میرود.

وی ادامه داد: در قم دستگاههای متعددی هستند که خدمات فرهنگی و عمرانی ارائه میدهند و و این به برکت کار برای اهل بیت(ع) است و در این بین، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، توانسته است با اجرای هر چه بهتر طرح آرامش بهاری، یکی از شاخصترین دستگاهها باشد.

حجتالاسلام والمسلمین شیری با اشاره به بازدیدخود از بقاع متبرکه قم در نوروز امسال خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگیهای اماکن مقدس قم این است که بسیاری از آنها امکانات اسکان را هم برای مسافران فراهم میکنند که این امر در کنار فعالیتهای فرهنگی یکی از بهترین خدمات محسوب میشود.

مدیرکل عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: خدمات فرهنگی خیمههای معرفت در بقاع متبرکه قم برای همه گروههای سنی بوده و طیف وسیعی از فعالیتها ونیازهای فرهنگی ودینی جوانان را هم در بر میگیرد که این هم جزو ویژگیهای شاخص طرح آرامش بهاری در این شهر مقدس به شمار میرود.

وی ادامه داد: کارشناسان روحانی زبدهای در بقاع متبرکه و خیمههای معرفت قم فعالیت میکنند، بسیاری از آنها دورههای تخصصی آموزش به کودکان، پاسخگویی به سوالات و مشاوره خانوادگی و حتی مشاوره طبی را گذراندهاند که این امر به غنای بیشتر و کیفیت طرح آرامش بهاری در قم کمک میکند.

شیری با بیان اینکه طی بازدید از خیمههای معرفت در قم، با روحانیون کارآزمودهای مواجه شدیم تصریح کرد: این ویژگی در کمتر استانی دیده میشود و قم از این منظر هم جزو پیشتازان طرح آرامش بهاری محسوب میشود.

مدیرکل عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف با اشاره به اینکه اوقاف در اجرای برنامههای فرهنگی و مذهبی پیشرو بوده است گفت: انتظار نیز همین است و سازمان اوقاف، بایدبرای سایر دستگاهها به الگویی تبدیل شود.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار