سردار رئوفی نژاد:

فرهنگ "ما می‌توانیم" در دفاع مقدس شکل گرفت

رئیس ستاد گرامیداشت روز ملی مقاومت و پایداری با بیان اینکه دزفول 2610 شهید تقدیم اقنلاب اسلامی کرده است، گفت: فرهنگ مقاومت، ایثار، شهادت، خودباوری و "ما می‌توانیم" در دفاع مقدس شکل گرفت.
کد خبر: ۴۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ - 26May 2015

فرهنگ

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار "عبدالمحمد رئوفی نژاد" رئیس ستاد گرامیداشت روز دزفول، روز ملی مقاومت و پایداری در مراسم گرامیداشت این روز اظهار داشت: هدفمان این است تا مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس را بیان کنیم.

وی افزود: در 4-3 گذشته، بهمناسبت چهارم خرداد کارهای خوبی صورت گرفته است و از ظرفیتهای موجود در شهرهای مختلف به کار گرفته شده است و این برنامه گوشهای از فعالیتهای این ستاد است.

رئوفی نژاد بیان کرد: سرلشکر رشید به بنده حکمی دادند تا ستادی در جهت گرامیداشت روز دزفول، روز ملی مقاومت و پایداری شکل بگیرد و در طول سال برنامههایی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال معرفی دزفول نیستیم چراکه دزفول معرفی شده است. جهانیان دزفول را به خوبی میشناسند. بلکه ما به دنبال معرفی فرهنگ ایثار و مقاومت هستیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دزفول به عنوان نماد مقاومت و پایداری شناخته میشود، تصریح کرد: امروز نتیجهی مقاومت مردم دزفول را در یمن، بحرین، سوریه، لبنان و عراق میبینیم.

وی با بیان اینکه ریشه مقاومت مردم دزفول، دینمداری است، گفت: در جهت ماندگار کردن روز دزفول، روز ملی مقاومت و پایداری کتابها و فیلمهایی باید تولید و منتشر شود و این نکته را نیز باید خاطرنشان کرد که امروز هیچ عرصهای نداریم که نیاز به مقاومت و پایداری نداشته باشد.

رئوفی نژاد اضافه کرد: فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، خودباوری و "ما میتوانیم" در دفاع مقدس شکل گرفت. همهی مردم در دفاع مقدس حضور یافتند اما مردم دزفول خوشتر درخشیدند. در زمان حمله روسها به ایران، مردم بوشهر به خوبی دفاع کردند و نماد مقاومت در آن دوره شدند و امروز نماد مقاومت دزفول است.

وی با بیان اینکه اگر مردم دزفول مقاومت نمیکردند و شهر سقوط میکرد، خوزستان نیز سقوط میکرد، اظهار داشت: مردم به دنبال اجرای تکلیف بودند. آیت الله قاضی مانند کوه در برابر بمبارانها و حملات دشمن ایستاد و یک قدم عقب ننشست. این مقاومت ارزشمند، فرهنگ ساز شد.

سردار رئوفی نژاد افزود: ستاد گرامیداشت روز ملی مقاومت و پایداری در طول سال فعال خواهد بود و آثار ماندگاری در حوزه بررسی بعد معنوی و دفاعی مردم دزفول و تاثیرش در دفاع مقدس تولید خواهد کرد.

وی با درخواست از مردم و رزمندگان جهت ارائه خاطرات خود از دوران دفاع مقدس به ستاد، گفت: دزفول در دوران دفاع مقدس 2610 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که از این تعداد، حدود 900 نفر در بمباران شهری به شهادت رسیدند.

فرمانده لشکر ولیعصر(عج) در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: 120 کودک از سه روزه تا یک ساله در دزفول به شهادت رسیدند. همچنین 120 کودک یک تا ده ساله نیز در این شهر بر اثر حملات موشکی حزب بعث شهید شدند. کوچکترین شهید 3 روزه به نام فاطمه جوادی و بزرگترین شهید، پیرزنی 95 ساله به نام زهرا است.

وی در پایان بیان کرد: دزفول در طول جنگ پادگان بود. خانه و اموال مردم در خدمت رزمندگان بود و رزمندهای را نمیتوانید بیابید که خاطره خوشی از دزفول نداشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها