بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالروز شهادت سردار ‌طوسی؛

شخصیت شهید «طوسی» در ابعاد مختلف تبیین شود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سی‌وپنجمین سالروز شهادت سردار ‌«محمدحسن طوسی» بیانیه‌‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۱۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ - 07April 2022

شخصیت شهید «طوسی» در ابعاد مختلف تبیین شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سی‌وپنجمین سالروز شهادت سردار ‌«محمدحسن طوسی» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

هجدهم فروردین مصادف با سالروز شهادت سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» و سرداران شهید «حمیدرضا نوبخت» و «سیدمنصور نبوی» از فرماندهان اطلاعات عملیات لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران است که سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۸ منطقه عملیاتی شلمچه در حین شناسایی به شهادت رسیدند.

سردار شهید «محمدحسن طوسی» قائم مقام لشکر ویژه ۲۵ کربلا و فرمانده اطلاعات عملیات این لشکر در دفاع مقدس و مرد بی‌ادعای روز‌های جنگ و جهاد از پرافتخارترین سرداران استان مازندران و کشور است که نامش با عملیات‌های بزرگی، چون والفجر ۸ پیوند خورده است و در دفتر حماسه دفاع مقدس می‌درخشد.

بی‌شک یادآوری حماسه مردی که زینت جاودان لشکر ویژه ۲۵ کربلا است و ستاره‌ی شمالی ایران‌زمین نام گرفت همگان را به نقطه‌ای از شور و شعور عارفانه وصف‌ناپذیری می‌رساند و کربلایی‌ترین حضور را به تصویر می‌کشد.

کارنامه درخشان این سردار شهید را هر چه ورق بزنیم جز زیبایی، خلوص نیت، رشادت، شجاعت، ایران‌دوستی، وفاداری به نظام، ولایتمداری، عشق به امام و اسلام و هر آنچه خوبی است نمی‌توان دید.

این فرمانده مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر به وقت رزم، چون شیر در میدان حضور می‌یافت و مایه دلگرمی و آرامش همرزمان و همسنگران بود و به وقت مردم در دل‌ها جاری و ساری می‌شد و، چون خورشید گرمابخش بر قلب‌ها می‌تابید.

شهید طوسی به روایت فرماندهان، دوستان و همرزمان، فرمانده‌ای توانمند، صادق، شجاع، مسئولیت‌پذیر و ولایی بود و وصفش در کلمات نمی‌گنجد. هم او که به روایت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی «الگوی عینی مدافعان اسلام است» را باید در سطر به سطر کتاب جهاد و شهادت جستجو و شخصیت این فرمانده شهید را در ابعاد مختلف عرفانی، معنوی، نظامی، مردمی، سیاسی، جهادی، اجتماعی، فرهنگی و... تبیین کرد.

بی‌شک نامگذاری روز شهادت شهید طوسی به نام روز نکا، یکی از بهترین یادگاری‌ها و یادبود‌ها برای ارج و قدرنهادن از مجاهدت‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی این شهید است که برای همیشه در تقویم شهادت استان مازندران ثبت و جاودانه شد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت سی‌وپنجمین سالروز شهادت این سردار شهید سرافراز وطن، یاد و خاطره فرماندهان شهید «حمیدرضا نوبخت» و «سیدمنصور نبوی» و ۴۳۲ شهید شهرستان نکا را گرامی داشته و اعلام می‌دارد در پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد این شهدا باید در میدان جهاد تبیین حاضر بود و این شخصیت بزرگ دفاع مقدس را به نسل‌های امروز و آینده معرفی و سبک و سیره شهید را به جوانان منتقل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار