طی نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان: پیشینه نیروهای انتظامی در دوران دفاع مقدس در کردستان بسیار قوی است

سرهنگ پاسدار کلوندی با بیان اینکه پیشینه نیروهای انتظامی و ژاندارمری در دوران دفاع مقدس در کردستان بسیار قوی است، گفت: نیروی انتظامی در زمان جنگ تحمیلی حضور فعالانه و مسئولانه‌ای داشته و در این حماسه عظیم نقش خود را به درستی ایفا کرده است.
کد خبر: ۶۲۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ - 08November 2023

پیشینه نیروهای انتظامی در دوران دفاع مقدس در کردستان بسیار قوی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «علی آزادی» فرمانده انتظامی کردستان امروز با حضور در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با سرهنگ پاسدار «علی کلوندی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان دیدار کرد.

سرهنگ کلوندی در این دیدار ضمن ارج نهادن به تلاش نیروهای انتظامی استان در برقراری امنیت اظهار داشت: رسالت نیروی انتظامی در واقع خدمت به ارزش‌های الهی و فرهنگ اسلامی است که از وحی و ولایت سرچشمه گرفته و در حقیقت حراست از دین و ارزش‌های دینی است.

وی به موزه دفاع مقدس کردستان اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس، کردستان در دو جبهه داخلی و خارجی درگیر جنگ بود و این استان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است اما با این حال متاسفانه نسبت به آن کم بی‌توجهی شده و ساخت موزه دفاع مقدس در کردستان با تاخیر مواجه شده است.

سرهنگ کلوندی با بیان اینکه پیشینه نیروهای انتظامی و ژاندارمری در دوران دفاع مقدس در کردستان بسیار قوی است، گفت: نیروی انتظامی شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده اما این ایثار و فداکاری‌ها به خوبی مکتوب نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان یادآور شد: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان نیروی انتظامی و جمع‌آوری اطلاعات جامعی از قبیل آثار، خاطرات و زندگینامه این شهیدان از برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ناجا است.

سردار «علی آزادی» فرمانده انتظامی کردستان نیز در این دیدار با تاکید بر ترویج تفکرات شهدا به نسل جدید بیان داشت: شهدا سمبل مقاومت و آزادگی هستند و اگر جانفشانی این عزیزان نبود امروز استقلال و آزادی نداشتیم.

وی همکاری نیروی انتظامی و حفظ آثار دفاع مقدس کردستان در راستای تدوین کتاب نقش فراجا در دفاع مقدس را اتفاقی خوشایند عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی در زمان جنگ تحمیلی حضور فعالانه و مسئولانه‌ای داشته و در این حماسه عظیم نقش خود را به درستی ایفا کرده است و ثبت این خاطرات و رشادت‌ها تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار