در حاشیه آئین جشن خودکفایی تولید کاغذ درسی در مازندران مطرح شد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: خودکفایی در کاغذ هدیه دولت مردمی به مردم ایران/ کاغذ ۴ رنگ کتاب در داخل تأمین می‌شود

«اسماعیلی» خودکفایی در کاغذ را هدیه دولت مردمی به مردم ایران دانست و گفت: ان‌شالله سایر گام‌ها نیز برداشته می‌شود و ما خود را در نقطه بالایی در حوزه فرهنگی، کتاب و زیرساخت صنعت نشر و صادرات کاغذ خواهیم دید.
کد خبر: ۶۳۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ - 01December 2023

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: خودکفایی در کاغذ هدیه دولت مردمی به مردم ایران است/ کاغذ چهار رنگ کتاب در داخل تأمین می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه آئین جشن خودکفایی تولید کاغذ درسی در جمع خبرنگاران مازندران با بیان اینکه خودکفایی در تولید کاغذ کتب درسی مطالبه دیرینه رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: با همت همه افراد و دولت سیزدهم در کمتر از دو سال این گام اولیه و مهم برداشته شد.

وی خودکفایی در کاغذ را هدیه دولت مردمی به مردم ایران دانست و افزود: ان شالله سایر گام‌ها نیز برداشته می‌شود و ما خود را در نقطه بالایی در حوزه فرهنگی، کتاب و زیرساخت صنعت نشر و صادرات کاغذ خواهیم دید.

اسماعیلی با اظهار اینکه زیرساخت‌ها در کارخانه صنایع کاغذ مازندران در گذشته نیز وجود داشت، اما این زیرساخت‌ها به هم ریخته و فروپاشیده بود، ادامه داد: با حمایت دولت این خودکفایی رخ داد و برای آن روحیه جهاد نیاز بود که محقق شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با تکمیل زیرساخت و پروژه‌های صنعت نشر در کشور از جمله شیراز، شادگان و خوزستان که آماده بهره برداری است، میزان تولید کاغذ در کشور بیش از دو برابر نیاز کشور خواهد رسید، بیان کرد: این طرح می‌تواند به عنوان یکی از مزیت‌های دولت در حوزه دیپلماسی فرهنگی قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کاغذ مورد نیاز را می‌توانیم در داخل تأمین کنیم درباره کاغذ تحریر و روزنامه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر کاغذ چهار رنگ کتاب در داخل تأمین می‌شود و می‌توانیم کاغذ مورد نیاز روزنامه‌ها را نیز تأمین کنیم.

در حاشیه این برنامه سازمان بسیج رسانه مازندران اولین رویداد رقابتی جام رسانه‌ای امید را با هشتگ #خودکفایی کاغذ و #پیشرفت مازندران اجرا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار