رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تشریح کرد؛

جزییاتی در مورد شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با ابلاغ رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ - 10March 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدحسین ایمانی خوشخو» رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در مورد فرآیند طراحی و تصویب طرح شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اظهار داشت: طرح راه اندازی این مجموعه که توسط این پارک تهیه شده است، بعد از طی مراحل مختلف بررسی در شورای هنر، به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته بود و در جلسه ۸۹۶، مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در این شورا به تصویب رسیده بود و در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاددانشگاهی و وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شد و قرار است جزئیات آن از جمله امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ساختار تشکیلاتی، نحوه تأمین منابع مالی، تعیین دستگاه‌های همکار و... ظرف مدت دو ماه تهیه و جهت بررسی به شورای هنر ارائه شود.

وی در توضیح جزییات شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، بیان کرد: این شهر آینه تمام نمایی از ایرانِ اسلامی است که در آن به کمک علوم انسانی و هنر و با استفاده از ظرفیت‌های عظیم تاریخی، فرهنگی و تمدنی و زیست بوم متنوع ایرانی و فرصت‌های اقتصادی نهفته در چهار اقلیم معتدل و مرطوب، گرم و خشک، گرم و مرطوب و سرد و خشک، فضایی نوین و فرصتی تازه برای کار فرهنگی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری و درآمدزایی و تولید و عرضه ملی و جهانیِ محصولات و خدمات هنری و فرهنگی فراهم کند.

جزییاتی در مورد شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به ساختار و بخش‌های مختلف این شهر، ادامه داد: در این شهر حوزه‌هایی همچون اقتصاد فرهنگ و هنر، اقتصاد فناوری‌های نرم، اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی فعالیت‌های فرهنگی، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی و کریدور صادراتی و... برای راه‌اندازی سکوی تجارت و صادرات،  ایجاد می‌شود.

وی گفت: توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های نرم و فرهنگی در سطح کشور، توسعه صادرات از طریق تقویت تعاملات بین‌المللی و تسهیل دسترسی به بازار‌های جهانی، سرمایه‌گذاری بیشتر و رشد اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق، افزایش درآمد‌های غیرنفتی، توسعه گردشگری، ایجاد شغل و بهبود شرایط زندگی ایرانیان در بازه زمانی کوتاهتر، از جمله مزایایی است که با ایجاد این شهر جهانی در دسترس قرار می‌گیرد.

جزییاتی در مورد شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

ایمانی خوشخو در مورد اهداف ایجاد این شهر گفت: ایجاد سکوی یکپارچه تجارت و صادرات کالا‌ها و خدمات مرتبط با حوزه فناوری‌های نرم، صنایع فرهنگی، ساماندهیِ تولید و عرضه و بازاریابی کالا‌ها و خدمات این حوزه،  ایجاد و تثبیت اشتغال مرتبط با این حوزه و تقویت و افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی‌ایران در سطح منطقه و جهان اهداف ایجاد «شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور» است که انشالله با جدیت، در پی تحقق آن‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها