مدیر بخش نوجوان نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

افزایش ظرفیت بخش نوجوان نمایشگاه قرآن برای میزبانی از ۲۰ هزار مخاطب

جعفری جوزانی به تشریح برنامه‌های بخش نوجوان سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن پرداخت و گفت: در بخش دهه هشتادی‌ها با افزایش ظرفیت سه‌برابری آمادگی خدمت‌رسانی برای هر شب ۲۰ هزار مخاطب نوجوان وجود دارد.
کد خبر: ۶۵۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۲ - 21March 2024

«مهدی جعفری‌جوزانی» مدیر بخش نوجوان سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه وسعت بخش نوجوان نمایشگاه نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش است، اظهار داشت: متناسب با افزایش فضای نمایشگاه در بخش نوجوان، برنامه‌های این بخش توسعه پیدا کرده است.

مدیر بخش نوجوان نمایشگاه قرآن با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار با ایجاد یک خیمه‌ی عاشورایی به نمایشگاه قرآن آمده‌ایم، گفت: این خیمه تحت عنوان خیمه حضرت قاسم بن‌الحسن (ع)، یک خمیه‌ی کاملا متفاوت است که با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی بخش تصویر مردمی که تا سال گذشته با استفاده از عینک vr به‌تنهایی و یک‌نفره، ویدئوهای حوزه عاشورا و واقعه‌ی کربلا را می‌دیدند، به‌صورت گروهی مخاطب این بخش خواهند بود و این اتفاق را با یکدیگر تجربه می‌کنند. 

وی محتوای این بخش که به‌صورت ویدئوی ۳۶۰ درجه خواهد بود را مطابق آیات و روایات دانست و تصریح کرد: ما در این بخش مخاطبین را غافل‌گیر خواهیم کرد چراکه این تطبیق با دقت و مطالعه اتفاق افتاده و برای مخاطب محتوای جذابی است. 

جعفری به تشریح «باشگاه قرآنی» بخش نوجوان نمایشگاه پرداخت و عنوان کرد: در این بخش هرشب در نمایشگاه قرآن با میزبانی از گروه‌های سرود برتر کشور و با محتوای قرآن، عترت و انقلاب اسلامی کنسرت سرود خواهیم داشت. 

مدیر بخش نوجوان نمایشگاه قرآن کریم بخش «بازی‌سرا» را حامل اتفاقات جذابی دانست و ادامه داد: در این بخش علاوه براینکه در مرحله‌ی ملی، جام رمضان با همکاری دیگر نهادها قهرمان خودش را خواهد شناخت؛ از ۱۶ کشور مسلمان ۳۲ گیمر حرفه‌ای بازی فیفا دعوت شده‌ که در مرحله‌ی بین‌المللی این رویداد که از روز هفتم نمایشگاه برپا می‌شود به‌صورت آنلاین با برگزیدگان ایرانی رقابت می‌کنند و جوایز نفیسی برای این بخش درنظر گرفته شده است.  

وی با تاکید براینکه قسمت «اتاق‌فرار» و «لیزرتگ» نسبت به سال گذشته کاملا متفاوت است، تصریح کرد: در این بخش با یک فضای سه‌برابری نسبت به سال‌ گذشته قصه‌های کاملا جذاب برگرفته از قصص قرآنی و معماهایی که باید با سوالات قرآنی حل شود را داریم و نوجوانان باید بتوانند با بهره‌گیری از دانش قرانی‌ تجربه این بخش را به پایان برسانند.  

جعفری جوزانی گفت: همانند سال گذشته بخش «متاهیئات» برقرار و فروشگاه‌مان نیز یک فروشگاه متفاوت است. در این فروشگاه علاوه‌بر فروش بازی‌های برتر سال جشنواره بازی‌های فجر که دارای محتواهای تاریخ اسلام و مقاومت است، کتاب‌هایی که دارای محتوای متناسب با نوجوان و همراه با تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی است را که به داستان شهدای مدافع حرم می‌پرداخت، عرضه شده که مورد استقبال خوبی قرار گرفته شده است. 

مدیر بخش نوجوان نمایشگاه قرآن کریم ادامه داد: در موکب این بخش که سال گذشته به مراتب کوچک از امسال بود درحال آموزش نوجوان‌ها هستیم تا در آینده این مواکب توسط خودشان اداره شود. 

وی در پاسخ به اینکه بخش نوجوان هر شب میزبان چه میزبان مخاطب خواهد بود، گفت: با توجه به افزایش سه‌برابری ظرفیت ما حداقل آمادگی و توانایی پذیرایی از ۲۰ هزار مخاطب را خواهیم داشت. 

جعفری افزایش ظرفیت بخش نوجوان نمایشگاه قرآن را متناسب با استقبال و ذائقه‌ی مخاطب دانست و ادامه داد: استقبال از «متاهیئات» باعث شد این بخش گسترده‌تر شود؛ ایجاد «خیمه قاسم‌بن الحسن(ع)» ناظر بر نظراتی ایجاد شده است که سال گذشته مخاطبین مطرح کردند لذا براساس ذائقه‌شناسی از مخاطب صورت گرفته است. بحث سرود سال گذشته به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت و همه دوست داشتند منظم‌تر و منسجم‌تر از قبل مورد توجه باشد، که این اقدام صورت گرفت. دیگر بخش‌های نمایشگاه نیز برهمین اساس گسترده‌تر از قبل شده است. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها