معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۱۲ هزار پایگاه بسیج برای طرح‌های تابستانی

سردار بابااحمدی گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار پایگاه بسیج برای طرح‌های تابستانی ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ - 17July 2023

ثبت نام بیش از ۱۲ هزار پایگاه بسیج برای طرح‌های تابستانیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «حیدر بابااحمدی» معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین، عصر امروز (دوشنبه) در آیین اختتامیه نمایشگاه عملکرد و پیشرفت تحقق محله اسلامی این سازمان، اظهار داشت: پس از ابلاغ ماموریت اعتلای پایگاه‌های مقاومت بسیج، امروز ۵۰ درصد پایگاه‌های ما اعتلا یافتند به نحوی که در طرح تابستانه نوجوانان طراحی شده از سوی معاونت تعلیم و تربیت بسیج، بیش از ۱۲ هزار پایگاه تاکنون ثبت نام کرده اند.

وی افزود: تاکنون ۷۳ درصد از این پایگاه‌ها در مساجد و اماکن متبرکه فعال هستند و ۲۳ هزار و ۵۰۰ پایگاه مقاومت تجهیز شدند و البته این تجهیز ادامه دارد؛ سامانه رصد اعتلای پایگاه‌ها نیز طراحی و عملیاتی شد که به لحظه در حال رصد اعتلای پایگاه‌های مقاومت بسیج است.

سردار بابااحمدی از برقراری ارتباط مستمر و هدفمند در فضای مجازی با فرماندهان بسیج محلات خبرداد و افزود: طرح اسوه طی سه سال گذشته قوت گرفته و امسال با حضور مساجد، پایگاه‌های برتر و محلات اسلامی برتر در سطح استان‌ها برگزار خواهد شد؛ ۱۱ هزار و ۳۳۰ پایگاه که سال گذشته عملیاتی شدند امسال به ۱۹ هزار و ۲۰۰ قرارگاه رسید.
وی ادامه داد: قرارگاه‌های محلات ما همان گونه که کرونا را به کرنش وادار کردند تحقق محلات مردم سالار اسلامی را هم محقق خواهند کرد بر این اساس ۱۶ هزار و ۸۸۰ قرارگاه در سامانه رصد ثبت شدند و بیش از ۹۵ هزار نفر از نخبگان محلات با سطوح تحصیلی عالیه در قرارگاه‌ها سازماندهی شده و ایفای نقش می‌کنند.

سرار بابا احمدی اضافه کرد: مسائل و مشکلاتی که ۹ هزار و ۶۱۹ قرارگاه در سامانه ثبت کرده بودند را بررسی و موفق شدیم مشکلاتی از جمله اعتیاد، بی کاری، بدحجابی و اختلاف زوجین را به صلح و سازش برسانیم؛ همچنین تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محله و مسجد انجام شده و امسال طراحی آموزش تربیت مربی برای این قرارگاه‌ها را داریم.

وی افزود: برای احیای مساجد خاموش و مهجور فعال شدیم به نحوی که سال گذشته هزار و ۲۲۷ مسجد را احیا کردیم و با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه سه هزار و ۲۰۰ مسجد تجهیز فرهنگی و تبلیغی شدند که در همایش روز جهانی مسجد این اقلام به مساجد تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار