جزییات اجرای برنامه رمضانی نوروزی در ۲۲ بوستان اصلی پایتخت

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۲۲ بوستان محوری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، محل برگزاری ویژه‌برنامه‌های «دهکده بهار ایران» هستند و در آن‌ها انواع برنامه‌های فرهنگی هنری برای عموم مردم برگزار خواهد شد.  
کد خبر: ۶۵۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲ - 29March 2024

جزییات اجرای برنامه رمضانی نوروزی در ۲۲ بوستان اصلی پایتختبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مصطفی زیبایی‌نژاد» مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه‌های اصلی فرهنگی هنری در شهر تهران و جزییات اجرای این برنامه‌ها در مناطق ۲۲ گانه تهران، اظهار داشت: برنامه‌های اصلی امسال شهرداری تهران به دلیل مقارن شدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، با عنوان پویش «بهار قرآن، بهار ایران» برگزار می‌شود. این برنامه‌ها در پنج نقطه محوری شهر تهران و در قالب پنج کلان‌پروژه دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم تا آحاد مختلف مردم با سلیقه‌های مختلف را جذب این برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی کنیم.  

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ضمن معرفی این کلان پروژه‌ها و محل برگزاری آن‌ها، گفت: بوستان لاله میزبان برگزاری ویژه‌برنامه بزرگ «شهر رمضان» است. همچنین برنامه «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود. ویژه‌برنامه «افطار خونه» و توزیع یک افطاری ساده در بین شهروندان نیز در بلوار کشاورز برگزار می‌شود. علاوه براین، برج میلاد و اراضی عباس هم میزبان مردم روزه‌دار تهرانی در نوروز هستند.

 زیبایی‌نژاد با بیان این‌که به جز ویژه‌برنامه «افطار خونه» که روز ۱۰ فروردین به پایان می‌رسد، چهار کلان‌پروژه دیگر تا آخر ماه رمضان ادامه خواهد داشت و پذیرای عموم مردم خواهد بود، به تشریح برنامه محوری «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران پرداخت و گفت: این برنامه، فضای پرنشاط و جذابی را برای رده‌های مختلف سنی آماده کرده است که از جمله برنامه‌های اصلی آن می‌توان به «بازی کودکان»، «دیار مقاومت»، «اتاق فرار عبرت» و... اشاره کرد. برنامه‌های شهر شهدا تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.  

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران به اجرای ویژه برنامه «دهکده بهار ایران» اشاره کرد و گفت: ۲۲ بوستان محوری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، محل برگزاری ویژه‌برنامه‌های «دهکده بهار ایران» هستند و در آن‌ها انواع برنامه‌های فرهنگی هنری برای عموم مردم برگزار خواهد شد.  

وی تاکید کرد: از ۲۲ بوستان مذکور، ۱۶ بوستان از دوم تا ۹ فروردین برنامه داشتند و به احترام فرارسیدن لیالی قدر اجرای برنامه نخواهد داشت؛ اما شش بوستان دیگر در پنج شب پایانی ماه مبارک رمضان، میزبان تهرانی‌ها خواهند بود که محوری‌ترین برنامه‌ها در بوستان ملت و ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم اجرا می‌شوند.  

زیبایی‌نژاد با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی «نسیم رمضان»، گفت: ویژه‌برنامه «نسیم رمضان» هر شب از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود و حال و هوای «شهر شهدا» فرهنگسرای خاوران را پیش چشم مخاطبان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار