«جبهه مقاومت» در قاب فیلم و سریال/ ۱؛

سریال «نوای خوشه ها»؛ ستایش مقاومت و ایمان به آزادی

سریال «نوای خوشه‌ها» به کارگردانی محمد قاف سوری با هدف تقویت جایگاه مقاومت و تبیین مشروعیت آن، سال ۲۰۱۸ در کشور لبنان تولید شد.
کد خبر: ۶۶۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 24April 2024

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس: از ابتدای درگیری‌های بین فلسطین و رژیم صهیونیستی، کشور‌هایی در کنار فلسطین ایستادند و در عرصه‌های مختلف تلاش کردند تا حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و فلسطین در ابعاد مختلف فرهنگی نشان دهند. در این میان، فیلم‌سازان بسیاری با ایده‌های مختلف مجاهدت‌های «جبهه مقاومت» را به تصویر کشیدند.

ما در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دفاع مقدس سعی بر آن داریم که در مجموعه‌ گزارش‌هایی با عنوان «جبهه مقاومت در قاب فیلم و سریال» این آثار را بررسی و معرفی کنیم.

یکی از این سریال‌ها، «نوای خوشه‌ها» است.

سریال «نوای خوشه‌ها» به کارگردانی محمد قاف سوری با هدف تقویت جایگاه مقاومت و تبیین مشروعیت آن، سال ۲۰۱۸ در کشور لبنان و با درونمایه مقاومت و نبرد اطلاعاتی حزب‌الله با رژیم صهیونیستی تولید شد که در ایران نیز از شبکه دو سیما پخش شد.

بررسی واقعیت‌های موجود در فلسطین در سریال «نوای خوشه‌ها»/ ناقص


۱۴ ماه می، هفتاد و یکمین سالگرد اخراج صد‌ها هزار فلسطینی از سرزمین‌شان و ۱۵‌ماه می‌هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی با نام «یوم النکبة» یا روز مصیبت است که پخش این سریال از این جهت اهمیت پیدا می‌کند.

ماجرای سریال از این قرار است: ««سامی» جاسوس قدیمی رژیم صهیونیستی است. او با زنی ازدواج کرده که بعد از مدتی وی را می‌کُشد و پسرش «ابهاب» را با خود به اسرائیل می‌برد.

بعد‌ها معلوم می‌شود که ابهاب، فرزند فرد دیگری بوده و فرزند اصلی سامی نزد حاج جواد بزرگ شده است. سال‌ها از این ماجرا گذشته و رژیم صهیونیستی فکر می‌کند که ابهاب به‌واسطه پدرش با موساد همکاری می‌کند و اطلاعات حزب‌الله را به آن‌ها تحویل می‌دهد.

بررسی واقعیت‌های موجود در فلسطین در سریال «نوای خوشه‌ها»/ ناقص

رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات علیه حزب‌الله و فهمیدن نقشه‌های طراحی شده آنها، جاسوسان زیادی را به روش‌های گوناگون به کار گرفته است و آن‌ها نیز مشغول ارسال اطلاعات و انجام عملیات هستند.

حزب‌الله بعد از مدتی با تحقیقات مختلف متوجه جاسوسان رژیم صهیونیستی شده و آن‌ها را دستگیر می‌کند و در نهایت با کسب اطلاعات از اسرائیل موفق می‌شود که تعدادی از سربازان این رژیم را برباید و رژیم صهیونیستی را مجبور کند تا زندانیان در بند حزب‌الله را با آن‌ها معاوضه کند.

ابهاب نیز با مسموم کردن سامی موفق می‌شود به لبنان برود و مادرش را از نزدیک ملاقات کند.

این درام عربی به بررسی واقعیت‌های موجود در فلسطین پرداخته که از طریق آن‌ها می‌توان تا حدی در جریان زندگی روزمره آن‌ها قرار گرفت و از فعالیت‌های اطلاعاتی حزب‌الله اطلاع پیدا کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار