نصب پلاک افتخار سر در منزل اولین ذبیح فاطمیون+ تصاویر

«پلاک افتخار» بر سر در منزل شهید مدافع حرم «رضا اسماعیلی» در شهر مشهد مقدس نصب شد. این پلاک نشان جدیدی است که جهت آشنایی شهروندان با خانواده شهدا بر سر در منازل آنان نصب می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹ - 27April 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «پلاک افتخار» بر سر در منزل شهید مدافع حرم «رضا اسماعیلی» در شهر مشهد مقدس نصب شد. این پلاک نشان جدیدی است که جهت آشنایی شهروندان با خانواده شهدا بر سر در منازل آنان نصب می‌شود. در این مراسم که جمعی از مسئولین انتظامی، شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند ضمن نصب پلاک افتخار، مادر شهید اسماعیلی به بیان خاطراتی از فرزند خود پرداخت.

نصب پلاک افتخار بر سر در منزل اولین ذبیح فاطمیون+ تصاویر

شهید رضا اسماعیلی از نیرو‌های افغانستانی لشکر فاطمیون و اولین ذبیح این لشکر، ۱۹ ساله، دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد و کشتی‌گیر وزن ۵۵ کیلوگرم بود که برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) داوطلب حضور در سوریه شد. او از اولین افرادی بود که بعد از درخواست جمعی از فرماندهان کهنه‌کار جهاد افغانستان برای مبارزه با داعش آماده نبرد با تکفیری‌ها شد.

سال ۱۳۹۲ در جریان عملیات بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف تکفیری‌ها وقتی به دنبال یکی از نیرو‌های فاطمیون به منطقه زمانیه در غوطه شرقی رفته بود در یکی از خانه‌ها با نیرو‌های دشمن درگیر و زخمی شد. وی که به دلیل جراحات شدید قادر به بازگشت نبود، توسط دشمن به اسارت گرفته شد.

بی‌سیم همراهش صدای او را حین اسارت به گوش همرزمانش می‌رساند که بر لبش ذکر جاری بود. دوستانش تعریف می‌کردند که تکفیری‌ها از رضا خواستند به اهل بیت (ع) توهین کند، اما او ضمن امتناع از این کار با صدای بلند نام اهل بیت (ع) را برده بود. مدتی بعد تصاویر سر بریده او از شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

ابوحامد فرمانده لشکر فاطمیون پس از شهادت او گفته بود «خدا تو را با شهدای دشت کربلا محشور کند. صدای «یا علی» گفتنش هنگام شهادت افتخاری برای کل فاطمیون و اینگونه ایستادگی‌اش مقابل دشمن باعث عصبانیت آنان شد.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار